Forumuz.Net sitesine hoş geldiniz.
1 den 2´e kadar. Toplam 2 Sayfa bulundu
  1. #1
    αdмiиiи мєℓєgi


    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    Renklerin içi
    Tecrübe Puanı
    5000
    Mesajlar
    12,180
    Ruh Halim
    Asik(k)

    Standart Tema Tema Fen ve Teknoloji Dersine Hazırlık Çalışmaları Burada

    Tema Tema Fen ve Teknoloji Dersine Hazırlık Çalışmaları Burada

    I.TEMA Vücudumuz Bilmecesini Çözelim
    Üniteye Giriş:
    İlk ders saatinde geçen senene ünitede öğrenilenler sorulur ve dikkat çekilerek 1. ünite resimleri incelenerek üniteye giriş yapılır.
    Ünite başındaki araç gereçlerin listesi çocuklarlara verilerek bunları şimdiden temin etmeleri istenir.

    1. Besinlerin gerekliliği ve dengeli beslenme ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Canlıların yaşamsal faaliyetlerini devam ettirebilmesi için besinlere ihtiyacı olduğunu fark eder.
    İŞLENİŞ:
    Sınıfa çiçek getirilir ve günlük sulanır ve yaşamını devam ettirmek için neye ihtiyacı var sorusu sorulur.
    Beyin Fırtınası:
    — Arabanın yürümesi için neye ihtiyacı vardır.?
    — Bitkilerin hayvanların ve insanların yaşamsal faaliyetlerini sürdürebilmek için nelere ihtiyacı vardır?

    Ev Ödevi: Besinler ve dengeli beslenme konusunda internet ders kitapları ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapmaları istenir. Sınıfta sunmaları sağlanır.

    Ödev: Sebze ve süt ürünleri sınıfa getirmeleri istenebilir.
    Bulunduğumuz ilin yöresel besin ve yiyecekleri istenebilir.

    Beyin fırtınası: Biz insanlar neden yemek yeriz? Sorusu sorulabilir.
    Büyümemiz belli bir noktada neden durur ilerlemez sorusu sorulur ve cevapları alınır.

    UYGULAMA:
    Öğretmen: Bir balonu eline alır ve sürekli şişirir ve öğrencilere yeterli olup olmadığı sorulur ve canlılar arasında benzerlik kurmaları sağlanır.

    Çalışma kit. Sf. 11 ‘in 1. etkinliği yaptırılır.


    2. Besin içeriklerinin vücuttaki öncelikli görevlerini belirtir.
    Sınıfımıza sebze meyve tahıl ürünleri ve süt ürünleri getirilir ya da resimleri gösterilir ve vücudumuz için öncelikli görevleri nelerdir? Sorusu sorularak giriş yapılır.
    Şemalar ve resimler çizdirilebilir.

    3. Besinleri içerdikleri karbonhidrat protein ve yağ açısından deney yaparak test eder
    UYGULAMA:
    Ders kitabı: sf. 19 Besin içeriklerini keşfedelim etkinliği yaptırılır.
    Ders kitabı: sf. 20 karbonhidrat içerikli resimler gösterilerek vücudumuzda ne işe yaradıkları sorusu sorulur.

    Tavsiye:
    Sınıf öğretmenine: Karbonhidratla ilgili internetten araştırma yapmaları tavsiye olunur

    Beyin fırtınası:
    Karbonhidratlı besinleri yemesek olmaz mı? Ne dersiniz. Sorusu ile giriş yapılır.

    Proteinler konusunda arabanın bir kazadan sonra neye ihtiyaç duyduğu sorusu sorulur.
    Vücudumuzun geçirdiği kazalar sonucunda yaraların iyileşmesi için vücudun neye ihtiyaç duyduğu sorusu öğrencilere sorulur
    Doktoran gidip de yiyeceği besinlerin tavsiyesini alanlar var mı?
    Beyin fırtınası: Hangi besinler protein bakımından zengin besinler nelerdir? sorusu sorulur.

    UYGULAMA:
    A 4 kâğıdına bunları listelemeleri istenir
    Protein bakımından zengin besinlerin poster çalışması yapmaları tavsiye olunur.
    Protein bakımından zengin olana hayvansal besinler nelerdir sorusu sorulur.
    Et süt peynir yumurta ve balık tır…
    Sizce hangi besinleri yersek vücudumuza yağ almış oluruz.

    UYARI: Sağlıklı beslenme için yağlı yiyeceklerin yenmemesi söylenir ve obezite hakkında bilgi verilir.

    4. Vitamin çeşitlerinin en fazla hangi besinlerde bulunduğuna dair bilgi toplar ve sunar
    Öğrencilere önceden vitaminlerle ilgili resim ve bilgi toplamaları istenip poster çalışmaları hazırlayıp sunmaları ister.
    Vitaminlerle ilgili roller verilip besinleri sınıfa getirmeleri ve sunmaları istenir ( ayrıntılı bilgi için kitabınıza müracaat ediniz.)
    Reklâm çalışmaları yaptırılabilir.
    Sağlık birimlerden poster çeşitli yazılı ve görsel araçlar temin edilebilir.
    Çeşitli Vitaminlerin bulunduğu resimler öğrencilerin üzerine yapıştırılarak dramatize ettirilir.

    5. Su ve minerallerin bütün besinlerde bulunduğunu ve düzenleyici görev yaptığını belirtir.
    Sınıfımıza iki çeşit bitki getirilerek sulanır ve gözlemleme yapılır.
    Biz insanlar niçin yemekten sonra su içme ihtiyacı hissediyoruz?
    Sınıfa kuru yiyecekler getirilerek suyun besin için önemi ilişkilendirilir.
    Yakın çevremizde bulunan bitki çeşitleri dalları toplanarak kabukları kesilerek içinde su barındırdığı ve düzenleyici görev yaptığı gözlemlenir.
    Öğrencilere besinlerimizin genelinde içinde su barındırdığı vurgulanır ve örnekler verilir. Üzüm portakal kavun karpuz… Vb
    Çalış kitb sf 13 yaptırılır.


    6. Dengeli beslenmeye örnek bir öğün hazırlar
    Yazılı ve görsel araç gereçlerden dengeli beslenme ile ilgili bilgi toplar
    Dengeli beslenme ipin üzerinde dengede durmaya benzer mi?
    UYGULAMA: Günlük süt içmeleri adına puanlı yarışma yaptırılır.
    Öğrencilere 1 günlük öğünlerinde ne yediklerinin fotoğrafları çektirilip A4 kâğıdına öğünlerde yediklerini listelemeleri istenir. Öğünler için besin piramidinden yararlanmaları gerektiği söylenir.
    Sabah kahvaltı yapmanın önemi öğlen yemeği ve akşam yemeğinin düzenli olması gerektiği anlatılır.
    Obezite nedir? konulu araştırma verilebilir.
    Dengeli beslenme ilgili örnek bir kahvaltı öğretmen tarafından öğrencileri ile hazırlanabilir.
    Diyetisyen doktor getirilerek öğrencilerin bilgilenmeleri sağlanabilir.

    Çalışma Kit sf 17 poster çalışması olarak yaptırılabilir

    Çalışma kit. Sf 18 “Besin çemberi yapalım” etkinliği resim ya da maketlerle yaptırılabilir.

    Eski ve yeni beslenme alışkanlıkları karşılaştırılarak öğrenciler dengeli beslenme hakkında bilgilendir irilir.
    Yakın çevremizde ve köyümüzde uzun yaşayan insanların olup olmadığı bunların uzun yaşamlarını nelere sahip oldukları sorularak bilgilendirilir.
    Sürekli asansör kullanmamalı yer yer yürümeli denebilir.

    7. Besinlerin tazeliğinin temizliğinin ve içerdiği katkı maddelerinin sağlığa etkilerini araştırır ve sunar
    Görsel sanatlar dersinde çeşitli meyve sebze çizimleri yaptırılır.
    Öğrencilerden annelerinden ıspanak bamya ve lahana vb yemeklerin yapılışlarını öğrenip anlatmaları istenir.
    Hormonlu yiyeceklerin zararlarını araştırmaları ve yiyeceklerin alımlarında dikkat etmelerine dair bilgilendirme ve ödevlendirmeler yapılır.
    Besin zehirlenmelerinden bahsedilir.
    Besinlerin taze olup olmadığı nasıl anlaşılır?( Balık yumurta et…)
    Hangi besinde ne çeşit vitamin olduğu araştırılıp dramatize ettirilir.

    ARAŞTIRMA ÖDEVLER:
    Besinlerimizi nasıl tazeliğini sağlarız?
    Bilinçli tüketici olarak nelere dikkat etmeliyiz? Araştırın
    Besinlerin temizlemesinde nelere dikkat etmeliyiz? Araştırın.
    Besin alışverişi yaparken katkı maddelerine nasıl dikkat etmeliyiz.
    Araştırmalarını yazılı sözlü ve poster çalışması olarak sunmaları istenir.

    Çalış sf 20 yaptırılabilir.
    Çocuk gelişim uzmanı davet edinilir.

    8. Paketlenmiş besinlerin üzerindeki son kullanma tarihinin önemini bilir
    Öğrenciler aileleri ile alışverişte besin kontrollerini yaparlar.
    Market ziyareti yaptırılıp ürünlerin son kullanma tarihlerine bakarlar.
    Her sınıftan 2 öğrenci görevlendirilip kantinde ürün kontrolü yaptırılabilir.

    9. Besin çeşitlerinin bilimsel-teknolojik gelişmelere paralel olarak arttığını fark eder
    Büyük marketlerdeki besin çeşitliliğinden bahsedilir.
    Paketlenmiş besinlerden bahsedilir.
    Bununla ilgili gazete TV ve dergilerden haberler toplamaları istenir.
    Domates çeşitleri ve ketçap vb örnekler verilir.
    Buğday ve türevleri anlatılır.
    Teknoloji sayesinde besinlerin çeşitliliğinin artması farklı mevsimlerde yenilebilmesi. Diğer ülkelerdeki yiyeceklerin ülkemize de ulaşması.

    2. Besinlerin sindirimi ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Besinlerin vücutta kan yolu ile taşındığını belirtir
    Bir bardak suya kesme şeker konur ve çözünür bu örnekten yola çıkılarak vücudumuza giren besinlerinde kana karıştığı vurgulanarak örnek verilir.
    Konuyla ilgili çizgi film izletilebilir.
    Sağlık bakanlığının sitelerine girilebilir.


    2. Besinlerin kana geçebilmesi için küçük parçalara ayrılması gerektiği çıkarımını yapar.
    Bir bardak suya kesme şeker konur ve çözünür bu örnekten yola çıkılarak vücudumuza giren besinlerinde kana karıştığı vurgulanarak örnek verilir.
    Alınan besinin geçirdiği aşamalar.
    Efendimiz(s.a.v.)’in sünnetleri ara ara bilimsel olarak anlatılır.
    Bir lokmanın 40 kez çiğneyip yutulması yemeğe tuzla başlamak yemek yeme adabı suyun oturularak içilmesi az yemek yenmesi…
    Oruç tutmanın önemi anlatılır(Saffet Senih’in İbadetin getirdikleri adlı kitabında basit ifadelerle anlatılıyor faydalanılabilir.)

    3. Sindirimde görevli yapı ve organların yerini kendi üzerinde ve modelde sırası ile göstererek görevlerini kısaca açıklar
    İnsan modeli üzerinde sindirim organları gösterilir.
    Sindirimde grev alan organları kavram haritası resim ya da poster çalışması yaptırılabilir.
    Öğrencilere guruplar oluşturarak sindirimde görev alan organların resimlerini ve şemalarını yapmaları istenir.
    Sınıf ortamında anlatmaları sağlanır.
    Köpükten model oluşturulabilir.
    El işi kâğıdıyla sindirim organları çizilip kesme yapıştırma yapılabilir.

    4. Diş çeşitlerini görevlerine göre model veya kendi ağzında göstererek sindirimdeki görevini fark eder.
    Diş modeli üzerinde diş çeşitleri ve görevleri anlatılır.
    Evde kendi ağzında diş çeşitleri ve görevlerini anne babalarına anlatmaları istenebilir.
    Ağız ve diş sağlığına dair bilgi verilir.
    Sınıfımıza bir dişçi çağrılır ve sunum yapması sağlanır.
    Oyun hamurundan diş modeli yaptırılır.
    Dişçiden diş protezi alınabilir.
    Diş hastanesine gidilebilir.
    Oyun hamurundan diş maketi yaptırılabilir.

    5. Diş sağlığı için beslenmeye temizliğe ve düzenli diş kontrolüne özen gösterir.
    UYGULAMA: Öğrencilerimizden diş fırça ve macunlarını getirmeleri istenir ve kurallarına uygun diş fırçalama yaptırılır.
    Öğrencilere sınıf içinde dişleri saydırılır.
    Sindirim ve dişle ilgili sunumlar izletilebilir
    Öğrenciler gruplara ayrılır
    1 grup: Dişin çeşitlerini söyler
    2 grup: model üzerinde gösterirler.
    Diş çeşitleri kartonlara yaptırılır ve özellikleri sınıfta anlattırılabilir.
    Diş sağlığımız için kalsiyum almaları ve dişlerini korumaları söylenebilir.
    Kalsiyum miktarının diş sağlığı açısından önemi.( Yumurtanın yarısını fırçalama deneyi)
    Kavanozun içerisine diş atılıp besin parçaları atılıp ağzı kapatılır. Değişim gözlemlenir.


    3. Boşaltımda görevli yapı ve organlar ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Boşaltımda görevli organ ve yapıların yerini model üzerinde göstererek görevlerini kısaca açıklar.
    Beyin fırtınası: “Atık” kavramının çağrıştırdığı sözcükleri yazmaları istenir.
    Evdeki atıklarımız örnek olarak verilebilir.
    Osmozis jones çizgi filmi izletilebilir.
    Arabalardaki eksoz borusu ve çıkan gazlar hatırlatılıp gösterilir ve atıkla ilgili bağlantı kurmaları istenir.

    2. Boşaltımın görevinin vücudun çeşitli faaliyetleri sonucu oluşan zararlı maddelerin vücut dışına atılması olduğunu belirtir.
    Evdeki atıklarımız örnek olarak verilebilir
    Arabalardaki ekzos borusu ve çıkan gazlar hatırlatılıp gösterilir ve atıkla ilgili bağlantı kurmaları istenir.
    Sınıfa süzgeç getirilerek burada karışım halinde bulunan su süzülerek atıklar gösterilir.
    Üroloji ( Bevliyeci) doktorundan yazılı ve görsel araç gereçler temin edilir ve konu ile ilgili röportajlar yapılır.
    Diyaliz hastanesi ziyaret edilebilir.

    3. Boşaltımda böbreklerin dışında artık maddelerin atılmasını sağlayan yapı ve organları sıralar.
    Üroloji ( Bevliyeci) doktorundan yazılı ve görsel araç gereçler temin edilir ve konu ile ilgili röportajlar yapılır.
    Böbrek sağlığımızda nelere dikkat etmeliyiz.

    4. Böbreklerin sağlığı için nelere dikkat edilmesi gerektiğini araştırır ve sunar
    Üroloji ( Bevliyeci) doktorundan yazılı ve görsel araç gereçler temin edilir ve konu ile ilgili röportajlar yapılır.
    Böbrek sağlığımızda nelere dikkat etmeliyiz.
    Tuvalet temizliğinin önemi

    4. İnsan ve toplum sağlığına sigara ve alkolün olumsuz etkileri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Sigaranın ve alkol kullanımının vücuda verdiği zararlarla ilgili bilgi toplar ve sunar
    Yeşilay’dan konu ile ilgili bilgi afiş ve seminer vermeleri istenebilir.
    Öğrencilerden gazete dergi ve TV haberler toplamaları istenebilir.

    2. Sigara ve alkol kullanan kişilerin çevreye verdiği zararları fark eder.
    Büyük bir sigara modeli yapılır ve bütün okul öğrencileri ile cenaze namazı kılınarak defin işlemleri yapılır ve öğrencilerin taziye dilekleri alınır.
    Yazı şiir kompozisyon resim çalışmaları yaptırılır.

    3. Sigara ve alkol içilen ortamlardan uzak durur.
    Emniyet teşkilatında narkotik büro amirliğince konu ile ilgili bilgi ve seminerler verilir.

    4. Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıkları önlemek için çeşitli spor faaliyetlerine katılmanın önemini fark eder.
    Koşu yarışı yatırılabilir. Rol gereği sigara içen ve içmeyen öğrenci olarak yarış yaptırılır.
    Sporun sağlık için yararlarını Beden eğitimi öğretmenine anlattırılabilir.
    KTÜ Prof. Dr Tevfik ÖZLÜ ye sunum yaptırılabilir Bilgi alınabilir
    Sigaralı pet şişe etkinliği yaptırılır.
    Yeşilay’ın sitesinden sigara ve alkolle ilgili bilgiler bulunabilir.
    Broşür ve resimler istenebilir.
    Çalışma kitabı syf 27 ‘deki etkinlik yapılacak.
    NOT: Ünite konularıyla alakalı öğrencilere diğer sınıflarda konferans verdirilebilir.




    II. ÜNİTE Maddenin Değişimi ve Tanınması
    1. Yağmur ve karın oluşumu ve yeryüzünde suyun uğradığı değişimlerle ilgili olarak öğrenciler;
    1. Yağmur kar buz sis ve bulutun su olduğunu fark eder
    Resim öğretmeninden su döngüsü ile bir çalışma yaptırması istenir.
    Hava olaylarını dinlemeleri istenebilir.
    K. 52 1. etkinlik yaptırılabilir.
    Ç K sf 32 1. etk yaptırılır.

    2. Suyun ısınınca buharlaştığını buharın da soğuyunca yoğuştuğunu gösteren deney tasarlar
    Evde annelerinin evde yemek yapımında suyun buharlaşmasını gözlemlemeleri istenebilir.
    Evde duş yaparken ye yaptıktan sonra banyodaki aynayı gözlemlemeleri istenebilir.
    Fen sunumları kullanılabilir.
    K. 52 1. etkinlik yaptırılabilir.
    Ç K sf 32 1. etk yaptırılır.

    3. Buharlaşma ile suyun havaya döndüğü ve yağışlarla buharlaşmanın birbirini dengelediği çıkarımında bulunur
    Su döngüsünü içeren çizimler yorumlanabilir.
    Su döngüsü şeması çizdirirle bilir
    .Bir damlananın hikâyesi adlı yazı okunabilir.(Gonca)
    ÇK sf 34 3. etk. Yaptırılır
    Üç boyutlu su döngüsü modeli yaptırılabilir.

    4. Su döngüsü ile yağış–buharlaşma dengesi arasında ilişki kurar
    ÇK sf 33 2. etk. Yaptırılır.
    ÇK sf 36 etk poster çalışması olarak yaptırılabilir.
    Hava olayları ile ilgili DUA hikâyesi anlatılabilir.
    Su döngüsü şeması çizdirilebilir.

    5. Su döngüsünün gerçekleşmesi için enerji kaynağı gerektiği çıkarımında bulunur
    Su döngüsü incelettirilerek kavramalarına dair sorular sorulur
    ÇK sf 33 2. etk. Yaptırılır.
    ÇK sf 36 etk poster çalışması olarak yaptırılabilir.

    6. Başka enerji kaynaklarının kökeninin güneş enerjisi olduğunu açıklar
    Çk. Sf 36 6. etk. Yaptırılır.
    ÇK sf 38 güneş bütün enerjilerin kökeni etk yaptırılır.

    7. Güneş enerjisinin yeryüzüne ışınlarla ulaştığını bilir.
    El feneri uygulaması yaptırılabilir.
    DK: sf 57 2. etk. Yaptırılabilir.

    8. Güneş ışınlarının ulaştıkları maddeyi ısıttığını deneyle gösterir
    Bir kaba su konur dışarı bırakılır ve ısınması sağlanır.
    DK: sf 57 2. etk. Yaptırılabilir
    Kurutulmuş gıdalar kartona yapıştırılabilir. Poster çalış yapılır.
    Teknolojide güneş enerjisinde hangi alanlardan yararlanılabilir. Çalışması yaptırılır.

    9. Güneş enerjisinin ısı enerjisine dönüştüğü sonucunu çıkarır
    Güneş enerjisi ile yemek pişirme.
    Mercek ile kâğıt ya da kibrit yakma yaptırılabilir.
    UYARI: Cam parçalarının yangınlara sebebiyet vermesi hatırlatılır.
    Erzincan’da asfaltta yumurta pişirme anlatılır.

    10. Sıcaklığı yüksek olan maddelerin temas ettiği soğuk maddeleri ısıttığını gösteren deney tasarlar
    Fen sunumları: Isı alışverişi izletilir. ve uygulama olarak yaptırılır.
    Küçük çocuklara verilen çayın içine su katılması….Çay bardağının sıcak su ile yıkanmasının nedeni nedir?

    2. Isı ve sıcaklık kavramlarının farkını kavramak için öğrenciler;
    1. Aynı maddenin az ısı verilince az çok ısı verilince çok ısındığını deneyle gösterir
    UYARI: Termometre okunurken kullanılan ısı ve sıcaklık kavramına dikkat etmeliyiz.
    ÖR: -3 yerine ( sıfırın altında 3 derece denir)
    UYGULAMA: Buza dokunarak ısı alışverişi olduğu kavratılır.
    Kitaptaki alternatif etk. Yapılır. Klavuz kitabı sf 89
    DK SF 62 3. etk. Yaptırılır.
    DK sf. 63 teki 4. etk. Yaptırılır.

    2. Aynı miktar ısı verilince az maddenin çok çok maddenin az ısındığını deneyle gösterir
    Ders kitabı sf.64 5.etkinlik yaptırılır.
    Evimizde 4 kişilik çorba pişirmesi için mi yoksa okulda 400 kişilik çorba pişirmesi için mi ısı daha çok gereklidir sorusu sorulur.
    FIKRA: Ay ışığı ve mumda yemek pişirme fıkrası anlatılır:
    UYARI: ısı ile sıcaklığın aynı anlamda olmadığını örneklerle açıklayınız.

    3. Maddelerin yandığında ısı verdiğini gösteren deney tasarlar
    Odun kömür petrol ürünleri yandığında ısıya dönüştüğüne dair bilgi verilir. Bunlar ile ilgili örnekler verilir.
    Poster çalışması yapar.

    4. Yakıtlardan elde edilen ısının harekete dönüşebildiğini deneyle gösterir
    Buharlı tren örneği verilir.
    Düdüklü tencere
    Rüzgârgülü ve mum
    Fen sunumları yaptırılabilir.
    Buhar türübünü
    Termik santralleri

    5. Isı birimlerinin joule ve kalori olduğunu bilir
    Yedikleri besinlerin ambalajındaki kalori kavramı gösterilir. Anlamaları kolaylaştırılır.
    Öğrencilere gazete dergi internetten araştırma yapmaları ve buldukları bilgi ve resimlerle poster çalışması yaptırılabilir.
    Hazır sunumlar izlettirilir.

    6. 1 joule ve 1 kalorinin büyüklüğünü günlük hayattan örnekler vererek açıklar.
    Kalori ve joulü kavatmak için şu soru sorulabilir: arabanın yakıtı olan benzini litre ile ölceriz. İnsanın enejisi olan besinlerin enerjilerini ne ile ölcebiliriz?

    7. Joule ve kalori cinsinden verilmiş enerjileri birbirine dönüştürür


    3. Isının madde üzerindeki etkileri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Isı-sıcaklık ilişkisi deneyimlerinden ısının maddeler üzerindeki en belirgin etkisinin ısınma-soğuma olduğu çıkarımını yapar
    Ders kitabı sf.72 gravzant deneyi yaptırılır.(7. etkinlik)
    Pet bardağın içersine sıcak su konularak bardağın büzüşmesi sağlanır ve öğrencilere yorumlatılır.
    2. Isı etkisiyle maddelerin hacimlerinin arttığını gündelik hayattan örneklerle doğrular

    Karayollarında ki beton blokların arasına boşluk konulması
    Demiryolu raylarının ısı etkisiyle genleşmesi anlatılır.
    Sıcak hava balon örneği verilir.
    Bisikletlerimizin tekerleğinin sıcak havalarda şişmesi soğuk havalarda inmesi

    Beyin Fırtınası: Elektrik telleri Kışın gerilir yazın sarkar nedeni nedir?

    3. Isı alma-verme ile genleşme-büzülme arasında ilişki kurar
    Çk. 42de ki termometre yaptıralım projesi yaptırabilir.
    Dk.sf 74 de ki etkinlik yaptırılabilir.
    Çk.sf.43 11.etkinlik yaptırılır.
    BEYİN FIRTINASI: bazen sıcak su ile iş yaparken elimizde ki yüzük çıkabilir? Neden sorusu sorulabilir.
    UYGULAMA: babalarına arabalarının tekerleğine yazın ve kısın ne durumda oldukları sorulabilir.

    4. Genleşmenin çevremizdeki olumlu ve olumsuz etkilerinin farkına varır.
    Karayollarında ki beton blokların arasına boşluk konulması
    Demiryolu raylarının ısı etkisiyle genleşmesi
    Sıcak hava balon örneği verilir.
    Bisikletlerimizin tekerleğinin sıcak havalarda şişmesi soğuk havalarda inmesi
    Yazın elektrik tellerinin genleşmesi.
    Gözlük camları
    Bardağı buzluğa koyup çıkarıp içine su dökülür.
    Termostat ve termometre gösterilir.
    Yukarıda ki örnekler verilerek olumlu olumsuz etkileri anlatılır.

    4. Buharlaşma-yoğunlaşma ve kaynama ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Sıvıların ısı alarak buharlaştığını ve buharın yoğunlaşırken ısı verdiğini deneyle gösterir
    Suyun her sıcaklıkta buharlaştığı deneyle gösterilir.
    Buzdolabı kapağının açılması
    Islak çamaşırlar açık havada kurur.
    Buzdolabında ağzı açık kaplarda su çekilir
    Buzdolabında alınan yiyecekler dışarıda üzerinde su tanecikleri oluşur.
    Renkli şekerler yapalım etk. Yapılır.
    DK sf 79 10. etk. Yaptırılır.
    2. Buharlaşmanın her sıcaklıkta olabileceğini gösteren deney tasarlar.
    Ö:K:K sf 107 deki alternatif etk. Yapılır.
    Tuz gölüne dair öğrencilere araştırma ödevi verilebilir.

    3. Deney sonuçlarını kullanarak sıcaklık arttıkça buharlaşmanın hızlanacağı çıkarımında bulunur.
    Deney: İki kap su oçak üzerinde kaynatılır birine az ısı diğerine fazla ısı verilir ve sonuçlarının gözlemlenmesi sağlanır.
    Dk sf 81 11. etkinlik yaptırılır

    4. Bir sıvı kaynarken gözlemlerini ifade eder.
    Yapılan bütün deneylerden sonra öğrenciler konuşturularak bu kazanım sağlanır
    Suyun buharlaşması ve kaynaması örgencilere gözlemletilir

    Dikkat: öğrenciler genelde kaynayan sudan kabarcıkları hava olarak düşünmekte. Bunun hava olmadığı su buharı olduğu öğrencilere kavratılır.
    Dk.sf 82 12.etkinlik yaptırılır.
    Beyin fırtınası: Hangi iş yerlerinde kaynama olaylarından yararlanılır? Sorusunu sorulur.(kuru temizleme lokanta sauna)
    5. Kaynayan sudan çıkan kabarcıkların su buharı olduğunu gösteren deney tasarlar.
    Tuzlu suyu kaynatarak buharlaştırma ve üzerine konan kapta yoğunlaştırarak kaynayan suyun buhar olduğunu ve sadece suyun ayrıştığını tuzun kaldığını gösteren deney tasarlar.

    6. Kaynama ve buharlaşma arasındaki farkı açıklar.
    Bir cam çaydanlık ve beherde ısıtılan suyu gözlemleyerek buharlaşma ve kaynama sürelerini gözlemler. Gözlem sonucunda kaynama ve buharlaşma arasındaki farkı öğrenir

    5. Saf maddelerin kaynama sıcaklıkları ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Saf maddelerin kaynama sıcaklıklarının sabit olduğunu gösteren deney tasarlar
    2. Kaynama sıcaklıklarına bakılarak sıvıların tanınabileceğini fark eder
    3. Bilimsel ölçme sonuçlarının yer ve zaman değişse de birbirine yakın çıkacağını doğrular
    4. Ölçmenin ve akılcılığın zan ve tahminden farkını açıklar

    6. Saf maddelerin erime ve donma noktaları ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Katıların ısı alarak eridiğini sıvıların ısı vererek donduğunu fark eder
    a. Sınıfta ispirto ocağı ile sınıfta katı olan yağ ve buzun eritilmesi
    b. Suyun okuldaki bir buzlukta dondurulması
    c. Sınıfta mumun eritilip dondurulması

    2. Saf bir maddenin erime-donma sıcaklığının sabit olduğunu deneyle gösterir
    Sınıfta ispirto ocağında buz eritilerek verilebilir.

    3. Aynı maddenin erime sıcaklığının donma sıcaklığına çok yakın olduğunu deney sonuçlarından çıkarır
    Erime ve donma adlı deney görüntülerinden faydalanabilir.

    4. Erime-donma noktalarına bakarak maddelerin tanınabileceğini bilir
    Zambak 2. cilt sayfa 156

    7. “Ağır” ve “yoğun” kavramları ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Deneyimlerini kullanarak suda batan ve suda yüzen maddelere örnekler verir
    Dk sf 94 16.etkinlik yaptırılır. A4 kâğıdına listelemeleri istenir.
    2. Suda yüzme-batma olayının tek başına kütle veya hacim ile açıklanamayacağını deneyle gösterir
    Dk sf 95 17.etkinlik yaptırılır. Sonuçları kaydedilir
    Ödev: Örgencilere kütlesi büyük olup da suda yüzen cisimlere örnekler vermeleri istenir.
    Öğrencilerden evlerindeki mutfaktaki eşyalardan hangilerinin batıp hangilerinin batmadığını uygulayarak araştırmaları istenir.
    Beyin fırtınası: Büyük bir gemi suda yüzdüğü halde küçük bir çakıl tası suda neden batar? Sorusu sorulur

    3. Eşit hacimli biri suda batan diğeri yüzen iki maddenin hangisinin kütlesinin daha büyük olacağını tahmin eder
    Dk.sf 95 18.etkinlik yaptırılır

    4. Batan maddenin yüzen maddeden daha yoğun olduğunu ifade eder
    Araştırma ödevi:yüzme ve batma kütle ve hacim haricinde başka nelere bağlı olabilir.?
    Dk.sf 95 18.etkinlik yaptırılır

    5. Yoğunluk tanımını ve birimini bilir
    Deney: Öğrencilere eşit hacme sahip cisimler eşit kollu terazide tartmaları sağlanır ve gözlemlemeleri istenir.
    Tartışma: Maddelerin yoğun olması ile ağır olması arasındaki iliksiyi tartışırlar.
    Cıva öğrencilere uygulamalı gösterilebilir.
    Ödev: Ağır ve yoğun maddelere örnekler yazmaları istenir
    Beyin fırtınası: Hacmi büyük olan maddelerin hepsi hafif maddeler midir?
    Dk.sf 96 daki 19.etkinlik yaptırılır
    Çocuklar 1 kğ demir mi 1 kğ pamuk mu daha ağırdır.?

    6. Yoğunluğun ayırt edici bir özellik olduğunu bilir
    Ödev: Öğrencilerinizden bütün maddelerin katı halinin yoğunluğu sıvı halinden büyük olup olmadığını araştırmaları istenir.
    Beyin fırtınası: Suda yaşamını sürdüren balıklar soğuk kıs günlerinde donan göllerde yasayabiliyorlar neden?
    Kunduzun kışın ki yaşamını anlatabiliriz.
    UYGULAMA: Buzu suyun üzerinde yüzdürme yaptırılabilir.

    Ökk sf 128 deki yoğunlukla ilgili beyin fırtınası soruları sorulabilir.

    7. Yoğunluklar listesine bakarak farklı maddelerden yapılmış eşit hacimli cisimlerin kütlelerini karşılaştırır
    Dk sf 99 bakarak tablo kullanılarak farklı cisimlerin kütlelerini karşılaştırır ve hesaplar

    8. Suyun katı ve sıvı hâllerinin yoğunluk farkının suda yaşayan canlılar için önemini açıklar
    Beyin fırtınası: Suda yaşamını sürdüren balıklar soğuk kıs günlerinde donan göllerde yasayabiliyorlar neden?
    Ökk sf 128 deki yoğunlukla ilgili beyin fırtınası soruları sorulabilir.

    9. Yoğunluklar listesine bakarak farklı gereçlerin yapımı için uygun malzemeler önerir
    Beyin fırtınası: Tabloya bakılarak uçak yapımı için en ideal malzeme hangisidir?
    Uçak yapımında kullanılan alüminyumun tercih edilmesinin sebebi nedir?
    Ödev: ck sf54 23.etkinlik yaptırılır.






    Hemen Paylaş!



    Bazen ben kelimeleri değiştiriyorum yazı oluyor bazen kelimeler beni değiştiriyor yazık oluyor


  2. #2
    αdмiиiи мєℓєgi


    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    Renklerin içi
    Tecrübe Puanı
    5000
    Mesajlar
    12,180
    Ruh Halim
    Asik(k)

    Standart Cevap: Tema Tema Fen ve Teknoloji Dersine Hazırlık Çalışmaları Burada

    ÜNİTE III Kuvvet ve Hareket
    ÜNİTE İÇİN GEREKLİ MALZEMELER
    • Top
    • İki takım mıknatıs (kutupları belli olan ve olmayan)
    • Cam çivileri
    • Toplu iğne
    • Demir tozu
    • Pusula
    • Şemsiye
    • Küçük halı parçası
    • Pet bardaklar
    • Çöp poşeti
    • Misketler
    • Demir tel
    • Tarak
    • Dikiş ipi
    • İki adet pet şişe
    • Makas
    • Oyuncak araba
    • Hoparlör veya bilgisayar vantilatörü(kullanılmayan)
    • F1 oyuncak araba
    • Yumurta

    GİRİŞ: Feza kavramı suyun çekim kuvveti yer çekim kuvveti anlatılabilir.
    1. Temas gerektirmeyen kuvvetleri anlamak amacıyla öğrenciler;
    1. Cisimler arasında fiziksel temas sonucu ortaya çıkan kuvvetleri “temas kuvvetleri” olarak belirler.
    • Kuvvet kelimesi ile kavram haritası oluşturulur.
    • Bütün temas kuvvetlerini içeren bir hikâyecik yazılır veya anlatılarak üzerinde konuşmalar yaptırılır.

    2. Fiziksel temas olmadan da cisimlere bazı kuvvetlerin etki edebileceğini fark eder.
    • Havaya atılan top neden yere düşüyor?
    • Mıknatısın demiri çekmesi
    • Japon pirinç deneyi sınıfta yaptırılır
    • Tarağın kâğıt parçalarını çekmesi

    3. Kuvvetleri “temas kuvvetleri” ve “temas gerektirmeyen kuvvetler” olarak sınıflandırır


    4. Fiziksel temas olmaksızın cisimleri hareket ettirebilecek bir düzenek kurar ve çalıştırır
    • Bir kâğıt üzerin küçük çiviler veya demir tozu bırakılarak onların hareket ettirmelerini sağlama

    2. Mıknatısların özellikleriyle ilgili olarak öğrenciler;
    1. Mıknatısların birbirini çektiğini veya ittiğini gözlemler
    2. Mıknatısların farklı iki kutbu olduğunu fark eder.
    3. Mıknatısların farklı kutuplarından birinin N ve diğerinin S olarak isimlendirildiğini ifade eder.
    4. Mıknatısların aynı kutuplarının birbirini ittiği zıt kutupların ise birbirini çektiği sonucuna ulaşır
    a. Sınıfa kutupları belli olan ve kutupları belli olmayan iki takım mıknatıs getirilir
    b. İlk olarak kutupları belli olmayan kullanılır daha sonra kutupları belli olan kullanılır


    5. Bazı maddelerin mıknatıslardan etkilendiğini ifade eder.
    a. Pusula TV Bilgisayar Bankamatik kartı Cep telefonu CD’lerin olumsuz etkilendiği
    b. Pusula getirilerek gösterilir

    6. Mıknatısların maddelere uyguladığı kuvvetin temas gerektirmeyen bir kuvvet olduğunu açıklar.
    a. Bir kutu toplu iğneni yere dökülüp en kısa sürede nasıl toplayabiliriz? Sorusu sorulur.
    b. Mıknatısla toplanır.

    7. Günlük hayatta mıknatısların kullanım alanlarını listeler
    a. Buzdolabı kapakları nasıl kapanır?
    b. Çanta kapaklarının açılıp kapanmadaki kolaylık neden?
    c. Cep telefonu kabının kapağı
    d. Masa üstü sürekli hareket eden biblolar
    e. Tornavida uçlarında
    f. Pusulalarda kullanılır
    g. Oyuncak arabaların motorlarında


    3. Sürtünme kuvvetini ve hayatımızdaki önemini anlamak amacıyla öğrenciler;
    1. Çeşitli yüzeylerin (halı beton buz vb.) cisimlerin hareketlerine etkilerini karşılaştırır
    a. Buzda kayan bir insanın elde ettiği kayma hızını halı ve betonda yakalayabilir mi ? Neden?

    2. Bir cismin kaygan bir yüzeyde daha kolay pürüzlü bir yüzeyde ise daha zor hareket ettirilebileceğini gözlemler
    3. Bir cismin kaygan bir yüzeyde daha kolay pürüzlü bir yüzeyde ise daha zor hareket ettirilmesinin sebebini sürtünen yüzeylerin farklılığı ile açıklar
    4. Yüzey ile cisim arasında cismin hareketini zorlaştıran veya engelleyen kuvveti sürtünme kuvveti olarak tanımlar.
    • Okulun bahçesinde eğimli bir toprak zemin bulunur. Toprak zemin üzerinde tahta küçük halı parçası konulur. Oyuncak araba sırayla toprak zemin halı ve tahta zeminde bırakılarak hareketleri gözlemlenir.

    5. Sürtünmenin bir temas kuvveti olduğunu ifade eder.
    6. Hava ortamında hareket eden cismin hareketini zorlaştıran kuvveti hava direnci olarak tanımlar.
    • Temelin paraşüt fıkrası anlatılır
    • Paraşütle atlama
    • Jetlerin inişlerde paraşüt kullanmaları
    • Çocukların şemsiyeyle yürüme ve koşma hareketi yaptırma
    • Kazların uçuşu seyrettirilebilir.

    7. Su içerisinde hareket eden cismin hareketini zorlaştıran kuvveti su direnci olarak tanımlar.
    • İki su şişesi alınır. Biri su doldurulur diğeri boş bırakılır. İkisine de aynı anda bir bilye bırakılarak gözlem yapmaları ve yorumlamaları sağlanır.
    • Senkronize hareketleri gösterebilir

    8. Hava ve su direncinin cisimlerin hareketlerine etkilerini karşılaştırır
    • Yukarıdaki deneyin yorumlanması sağlanır.
    • F1 arabaları ile normal otomobillerin yere yakınlığı arasındaki fark sizce neden olabilir?
    • F1 ve arabaların önlerinin karşılaştırılması
    • Gemilerin önü

    9. Teknolojik tasarım aşamalarını uygulayarak havada en uzun süre kalacak bir paraşüt geliştirir
    • Yumurta atma yarışması
    • Paraşüt yapma yarışması

    10. Sürtünmenin günlük yaşamdaki etkilerine örnekler verir
    • Arabanın durması
    • Arabaların kışın zincir kullanması
    • Bisikletteki fren pabuçları
    • Topun belli bir süre sonra durması.

    ÜNİTE IV Yaşamımızdaki Elektrik
    1. Basit bir elektrik devresinde ampullerin parlaklığının değiştirilmesi ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Basit bir elektrik devresindeki ampulün parlaklığını nasıl değiştirebileceği hakkında tahminlerde bulunur
    2. Bir ampulün parlaklığını nasıl değiştirebileceği hakkındaki tahminlerini test eder
    3. Bir ampulün parlaklığını etkileyen değişkenleri listeler
    4. Elektrik devresinde sadece ampul sayısının değiştirilmesinde bağımlı bağımsız değişkeni ve kontrol edilen değişkenleri belirler.
    5. Elektrik devresinde sadece pil sayısının değiştirilmesi olayındaki bağımlı bağımsız değişkeni ve kontrol edilen değişkenleri belirler
    6. Devrede pil sayısı aynı kalırken ampul sayısının artması veya azalması ile ampullerin parlaklığının nasıl değiştiğini ifade eder.
    7. Devrede ampul sayısı aynı kalırken pil sayısının artması veya azalması ile ampulün parlaklığının nasıl değiştiğini ifade eder.
    8. Evde ve okulda odalardaki elektrik düğmelerinin birer devre anahtarı olduğunu fark eder
    9. Evde ve okulda odalardaki elektrik düğmelerinin ile lambalar arasında duvar içinden geçen bağlantı kablosu olduğu çıkarımını yapar.
    • Basit bir elektrik devresi hazırlanır. Devrede pil sayısı veya ampul sayısı azaltılarak veya çoğaltılarak ampulün parlaklık oranını gösterebiliriz.(Ders Kitabı sayfa 232 – 233’teki deneyler yapılacak)

    2. Basit bir elektrik devresindeki elemanların sembolik gösterimi ve devre şemalarının çizimi ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Basit bir elektrik devresindeki pil ampul bağlantı kablosu ve anahtarı sembolik olarak gösterir.
    a. Tahtaya semboller çizilerek devre elemanlarının sembollerini bulmaları istenir

    2. Devre elemanlarının sembolik gösterimlerinin devre şeması çizimlerinde kullanıldığını fark eder.
    • Devre elemanlarının sembollerini kullanarak devre çizmeleri sağlanır.

    3. Devre elemanlarının sembolik gösterimlerinin bilimsel iletişim (ortak bilimsel dil) açısından önemini kavrar.
    • Bu sembollerin tüm ülkelerde aynı manaya geldiği vurgusu yapılır

    4. Çalışan bir elektrik devresi şeması çizer.
    • Anahtarı kapalı olan 3 ampullü bir devre çizmeleri istenir

    5. Basit bir elektrik devre şemasından yararlanarak devreyi kurar ve çalıştırır.
    • Sınıf gruplara ayrılır. Her gruba ayrı ayrı tahtada şema çizilir. Çocuklara malzemeler verilerek şemaya bakarak devreyi kurup çalıştırmaları istenir.

    6. Çalışmayan elektrik devrelerine ait şemaları yorumlayarak niçin çalışmadığını ifade eder.
    • Tahtaya yanlış devre şemaları çizilerek çocuklardan yanlışlar bulunması istenir

    7. Verilen hatalı bir devre şemasını deneyerek çalışır hâle getirir.
    • Sınıfta hatalı devre kurarak çocukların hataları düzelterek devreleri çalıştırmaları istenir.
    • Elektrik sunumu yapılır

    ÜNİTE V Dünya Güneş ve Ay

    Girizgâh: Ders kitabı sayfa 131 okutulur. Mesele Kur’an gözüyle anlatılır.
    1. Güneş Dünya ve Ay’ın şekil ve büyüklükleriyle ilgili olarak öğrenciler;
    1. Güneş Dünya ve Ay’ın şeklini karşılaştırır
    • Ay’ın ve Güneş’in görünüşte daireye benzediği ama aslında küre olduğu üzerinde durulur.

    2. Geçmişte insanların Dünya Güneş ve Ay’ın şekliyle ilgili çeşitli görüşler ileri sürdüklerinin farkına varır
    • Ders kitabı sayfa 131 okutulur. Mesele Kur’an gözüyle anlatılır.

    3. Güneş Dünya ve Ay’ı büyüklüklerine göre sıralar
    4. Güneş Dünya ve Ay’ı bir arada temsil eden kendine özgü bir model oluşturur ve sunar
    a. Proje: Güneş Dünya ve Ay’ın bir düzlem üzerinde modellenmesi

    5. Cisimlerin uzaklaştıkça daha küçük görüldükleri çıkarımını yapar
    • Google Earth programıyla uzaydan dünyayı seyretme
    • Resim öğretmeninden perspektife uygun resim yaptırması istenebilir.

    6. Güneş’in Dünya’ya göre Ay’dan daha uzak olduğu sonucunu çıkarır
    • Bir çocuğun fotoğrafı çeşitli mesafelerden çekilerek üzerinde fikir yürütme
    • ADİ UZAYDA cd’ si izletilebilir.
    • Güneş tutulmasının görüntüleri izletilebilir.

    2. Dünya’nın hareketleri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Dünya’nın kendi etrafında döndüğünü ifade eder.
    2. Dünya’nın kendi etrafında bir tam dönüşünü tamamladığı sürenin bir gün olarak kabul edildiğini ifade eder.
    3. Gece-gündüz oluşumunu Dünya’nın kendi etrafındaki dönme hareketiyle açıklar
    4. Güneş’in gökyüzünde gün boyunca hareket ediyor gözükmesini Dünya’nın kendi etrafındaki dönme hareketiyle açıklar
    5. Dünya’nın kendi etrafında dönerken aynı zamanda Güneş etrafında da dolandığını ifade eder.
    6. Dünya’nın Güneş etrafında bir tam dönüşünü tamamladığı sürenin bir yıl olarak kabul edildiğini belirtir.
    • Ders Kitabı 137 Etkinlik 2 yapılacak
    • Öğrenciler kullanılarak dramatize ettirilebilir
    • Semazen görüntüleri gösterilebilir.
    • Luna Parka gidilebilir.( Ahtapot)


    3. Ay’ın hareketleri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Ay’ın kendi etrafında dönerken aynı zamanda da Dünya etrafında dolandığını ifade eder.
    • Ders kitabı syf 142 uygulanır
    • Öğrencilerle uygulama yapılır

    2. Dünya Güneş ve Ay’ın hareketlerini gösteren kendine özgü bir model oluşturur ve sunar
    • Karton üzerinde Dünya ve Ay’ın hareketlerini gösteren bir model oluşturur ve sunumunu yapar

    3. Dünya’dan bakıldığında Ay’ın daima aynı yüzünün gözlendiğini açıklar
    • Dönme meselesi çocuklarla dramatize edilir

    4. Ay’ın evrelerini belirli aralıklarla gözlemler ve gözlem sonuçlarını kaydeder
    5. Gözlemlerine dayanarak Ay’ın evrelerinin düzenli olarak tekrar eden bir doğa olayı olduğu sonucunu çıkarır
    6. Ay’ın evrelerini Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketiyle açıklar
    7. Ay’ın evrelerini temsil eden bir model oluşturur ve sunar
    Proje: Ay’ın hareketlerinin fotoğrafı çekilerek sunum yapmaları sağlanır


    ÜNİTE VI Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım
    1. Canlıların sınıflandırılması ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Gözlemleri sonucunda yakın ve uzak çevresinde yaşayan çeşitli canlılara örnekler verir
    Canlılarla ilgili resim çalışması – ( Sene başında resim öğretmeni ile görüşme )
    Hayvanat bahçesine gezi
    Hayvanat bahçesi oyunu- Resim ve Oyuncak hayvanlardan oluşan bir hayvanat bahçesi oluşturulur ve buraya gezi düzenlenir.
    Kendi Hayvanat Bahçeni Oluştur.- İnternet-
    Öğrencilere saksı bitkisi getirtilerek bakımı istenir. ( Sene başı )
    Canlılarla ilgili slâyt gösterisi hazırlanır.
    Çiçekli ve çiçeksiz bitkilere örnek getirilebilir.
    Fotoğrafları çekilerek sunum hazırlatılabilir.
    İnternetten çeşitli çiçek örnekleri bulunabilir.


    2. Canlıları benzerlik ve farklılıklarına göre bitkiler hayvanlar mantarlar ve mikroskobik canlılar olarak sınıflandırır ( Resim Sayfa–150)
    3. Canlıların incelenmesinde sınıflandırmanın kolaylık sağladığını fark eder.
    Sınıflandırmanın bize ne gibi faydaları vardır.
    Düzenli ortamda yaşama ile bağlantı kurulur.
    Canlıları sınıflandırmak neden gereklidir.
    Bildiği sınıflandırma örnek olabilir ( Grup…)
    Bilgisayar dersinde slâyt yaptırılabilir. ( Sene başında bilgisayar öğretmeniyle görüşme )
    Canlı fotoğrafları getirtilerek sınıflandırma yaptırılır
    Öğrenciler yönlendirilir: yaşadığı yer beslenme hareket çoğalma
    Fıkra: Ankara hayvanat bahçesindeki develer

    2. Bitkilerin sınıflandırılması ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Gözlemleri sonucunda çevresindeki bitkilerin benzerlik ve farklılıklarını listeler
    Fıkra: Malatyalıyla Trabzonlunun tarım ortaklığı Patates-buğday-mısır

    2. Gözlemleri sonucunda bitkileri çiçekli ve çiçeksiz bitkiler olarak sınıflandırır ve örnekler verir.
    Çiçekli ve Çiçeksiz bitkileri kavratma
    Malzemeler: Yosun papatya vb. bitkiler yapıştırıcı karton
    Benzerlik ve farklılıkları sorgulama
    Bitki fotoğrafları çekerek fotoğraf ( kartpostal ) sergisi yaptırılır. ( görkemli açılış)
    Bitkilerle ilgili meslekler sorulur.
    Kara yosunu ile yön bulma arasında bağlantı kurulur.
    Kara yosunlarını getirip bir saksıda sergileme
    Eğrelti otlarıyla ilgili belgesel ( ART’den cd temin)
    Çiçeksiz bitkilerle ilgili poster ( Bir resim ve altında özellikleri)
    “Bitkim su içer mi? etkinliği yaptırılabilir.
    Çiçeğin kısımlarını dramatize ettirebiliriz.
    Ders kitabı 159 daki etkinlik yapılacak.
    Yaprak koleksiyonu yapılacak.
    Resim dersinde yaprak baskısı yaptırılabilir.


    3. Çiçekli bir bitkinin kısımları ve görevleri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Çiçekli bir bitki üzerinde bitkinin kısımlarını gösterir çizer
    Tahtaya birçok bitki ismi yazılır ve çiçekli bitkiler işaretlenir.

    2. Kök gövde ve yaprakların görevlerinden bazılarını deney yaparak test eder
    Öğrencilerden kök gövde yaprak getirtelim.
    Yaprak toplatılıp koleksiyon yaptırılır ve panoda sergilenir.
    Yaprak baskısı ( Resim Öğretmeni )

    3. Çiçekli bir bitkinin kısımlarının görevlerini açıklar.
    Çiçeğin bitkinin üreme organı olduğu vurgulanır.
    Yapma bitki yaptırma ( Görsel sanatlar öğretmenine yaptırma )
    Saksıya bitki ekme ( domates biber… Mart başı )
    Beyaz karanfili mürekkepli su ile besleme ( Görsel sanatlar öğretmenine yaptırma )
    Kök ve gövdenin ne işe yaradığı anlatmadan öğrenciler arasında tartışma ortamı oluşturup kendilerinin bulması sağlanır.
    Öğretmen kitabı – 195. Sayfasındaki etkinlik ( Ön hazırlık gerekiyor )
    Okul bahçesinde sınıf bahçesi oluşturulup çiçek yetiştirilebilir.
    Bitki yapbozu araştırılır.
    Kır Çiçekleri adlı şarkı söylenir.
    Saksı bitkilerinin boyları 1-2 hafta boyunca ölçüm yaptırılıp grafik oluşturmaları sağlanır ( 2 Hafta önceden başlanır – fasulye olabilir ) Rafadan yumurta yenilip içine fasulye ekilebilir. Çim adam yapılabilir.
    Bitkiler terliyor etkinliği birlikte yapılır. ( Önceden malzeme getirilir)
    Gruplara güzel salata yapma yarışması yaptırılır.
    Kökünü gövdesini ve yaprağını yediğimiz bitkiler hangileridir?
    Çiçeğin bölümlerini verip görevlerini anlatmayacağız.
    Ders kitabı Syf 163 deki çiçeğin bölümlerini çizdirelim.
    Çiçeğin kısımlarının maketi yaptırılabilir.

    4. Hayvanların sınıflandırılması ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Gözlemleri sonucunda çevresindeki hayvanları benzerlik ve farklılıklarına göre listeler
    Hayvanat bahçesine gezi
    Hayvanat bahçesi oyunu- Resim ve Oyuncak hayvanlardan oluşan bir hayvanat bahçesi oluşturulur ve buraya gezi düzenlenir.
    Kendi Hayvanat Bahçeni Oluştur.- İnternet-
    STV’nin belgeselleri indirilebilir
    Hayvanlarla ilgili slâyt hazırlatılır. ( Bilgisayar dersi )
    Hünerli Hayvanlar adlı kitap okutulur.
    Hayvanları hangi özelliklerine göre sınıflandırırdınız.
    Omurgalı – omurgasız hayvanlar sınıflandırılarak boyama etkinliği yaptırılabilir.
    Maketlerden çiftlik oluşturulabilir.

    2. Hayvanları bir omurgaya sahip olup/olmaması açısından omurgalı ve omurgasız olarak sınıflandırır
    Hangi hayvanlarda omurga vardır.
    Hayvanlarla ilgili kartlar ve ön tarafında özellikleri olacak şekilde.

    3. Omurgalı hayvanları memeliler kuşlar sürüngenler kurbağalar ve balıklar olarak sınıflandırır
    4. Omurgalı hayvan sınıflarının genel özelliklerini açıklar.
    Öğrencileri araştırmaya yöneltilir.
    Omurgalı hayvan resimleri gösterilip farklılıklar gözlemlenir ve gruplandırılır.
    Semenderler üzerinde durulur.
    Fotoğraf gösterilir. Sürüngenlere bu ismin neden verildiği sorulur. Anadolu bukalemununun özellikleri anlatılır.
    Kuş deyince akla ne gelir? Uçamayan kuş var mıdır? Kuş besleyen var mı? Sınıfa getirir misin?
    Nesi var oyunu oynanır. Kuşlarla ilgili kartlar oluşturulur. Arkasına özellikleri yazılır.
    Memeli hayvanlara örnek istenir. Balina yunus ve fok ile yarasanın ortak özelliği var mı?

    5. Görünüşleri ve hareketleri birbirine benzediği halde aynı sınıfta yer almayan omurgalı hayvanlara örnekler verir.

    6. Omurgasız hayvanlara örnekler verir.
    Sinek karınca gibi hayvanlar getirtelim.
    Omurgasız hayvanlar listesi oluşturmaları istenir.
    Omurgalı hayvanlarla omurgasız hayvanlar arasındaki fark sorulur.
    Hayvan taklidi yarışması ( Omurgalı mı omurgasız mı? ) Hayvan hareketleri ses çıkarılmadan yapılır ve ne olduğu sorulur.
    7. Bir omurgalı ve omurgasız hayvanı inceleyerek gözlem sonuçlarını kaydeder
    Bir sinek ve bir balık incelenebilir.

    5. Mantarların özellikleri ve hayatımızdaki rolleri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Mantar ve çiçekli bir bitkiyi karşılaştırarak farklılıklarını belirtir
    Şirinler çizgi filmi izletilir.
    Ünite ile ilgili Malzemeler: Gül karanfil lale kültür mantarı tepsi yiyecek parçaları jelâtin alüminyum folyo
    Mantarlar bitki midir? Niçin?
    Mantarlarla çiçekli bitkiler arasındaki fark sorgulanır ve anlatılır.
    Syf 173 deki etkinlik yapılacak.
    Ekmek küfülimon küfü incelenir.

    2. Gözlemleri sonucunda mantar çeşitlerine örnekler verir
    Kültür mantarı ve daha önce ekmek üzerinde oluşturulan küf getirilir. Üzerinde yorum yapılır.
    Şapkalı mantarların besin olarak kullanıldığı anlatılır.
    Küf bahçesi etkinliği Öğretmen kitabı – 213
    Kültür mantarı yetiştirebiliriz ( 15 gün önceden )

    3. Mantarların bazı etkilerini kontrollü deney yaparak test eder ve günlük hayatla ilişkilendirir.
    Sınıfa mantar çeşitleri getirilebilir.

    4. Mantarların insan yaşamındaki önemini araştırır ve sunar
    Penisilinin hikâyesi
    Küf mantarlarından nasıl penisilin üretildiğini araştırınız.
    Toz mayayı şeffaf bardağa koyar ve sıcak su koyarak kabarması izlenir.
    Mantarların yararları ve zararları anlatılır.
    Mantarın sebep olduğu hastalıkların fotoğrafları gösterilebilir.
    Mantarlardan oluşan poster

    6. Mikroskobik canlıların özellikleri ve hayatımızdaki rolleri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Mikroskobik canlıların faydalarına ve zararlarına örnekler verir.
    Yoğurt mayalayabiliriz ( Bir gün önceden Ön hazırlık)
    Hamur mayalanabilir.
    Mikroskobik canlıların yararları ve zararları anlatılır

    2. Mikroskobik canlıların besinler üzerine etkisini deney yaparak gözlemler
    Mikroskop kullanılır.

    3. Besinleri mikroskobik canlıların zararlı etkilerinden korumak amacı ile geçmişten günümüze kullanılan yöntemleri vurgular
    Bu konuda araştırma yaptırılarak sunum hazırlatılır.
    Ben neyim oyunu ( Bazı canlılar kendini tanıtıyor ve ben neyim diyor.)
    Sivrisinekte termal kameraya benzer sistem var.
    Mikroskobik canlılardan korunma yolları
    Sınıfa kuru yiyecekler getirtilebilir.

    7. Çevredeki yaşam alanları ve burada yaşayan canlılar ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Gözlemleri sonucunda farklı yaşam alanlarında bulunan canlılara örnekler verir
    Malzeme: Toprak tepsi 2 adet bulaşık süngeri 3 adet solucan ( Solucan Nereye Gider)
    Çevreyi gezeriz ve canlıların yaşam alanlarını kontrol eder.
    Öğrencilere soru sorup cevaba müdahale etmeden tartışma ortamı oluşturalım
    Hayvan resimlerinin olduğu çıkartmalar aldıralım. Sınıflandırtalım.
    2. Çevredeki bir yaşam alanına uyum sağlayabilecek bitki ve hayvanları tahmin eder
    3. Canlıların içinde yaşadığı ortama uyum sağladığını fark eder.
    4. Gözlemlediği bir yaşam alanındaki canlıların beslenmelerindeki benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır
    5. Bir yaşam alanındaki canlılar arasındaki beslenme ilişkilerini gösteren besin zinciri modeli oluşturur
    “Ayna” programından cd ler izletilebilir.
    Goncanın verdiği cd izletilebilir.

    6. İnsan etkisi ile besin zincirindeki bir halkanın yok olması ile ortaya çıkabilecek sonuçları tartışır
    Besin zinciri projesi yaptırılabilir.
    Besin zincirinin ilk halkasını hangi canlılar oluşturur. Bir halka yok olursa ne olur?
    Kim kimi yer. Tahtaya resimler asıp kim kimi yer sorusu sorulur.
    Küçük hayvanlardan (maket) oluşan bir besin zinciri projesi yaptırılır.

    8. İnsanın çevreye etkisi ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. İnsan etkisi ile çevrenin nasıl değiştiğini araştırır
    İnsanların çevreye etkisiyle ilgisi fotoğraflar gösterilir.( Hasankeyf)
    Öğrenciler bahçeye çıkarılıp çevreye etkiler bakılarak tespit edilir.
    Bahçe temizliği yaptırılabilir.
    İnsanların çevre üzerine verdiği zararlarla ilgili proje ödevi verilebilir.
    Dünyanın muhteşem bir denge içinde yaratıldığı anlatılır.

    2. İnsan etkisi ile nesli tükenen veya tükenme tehlikesinde olan bitki ve hayvanlara örnekler verir.
    Aslan ile Anadolu leoparı ülkemizde yıllar önce yaşamış. Bu şekilde yaşayıp ta nesli tükenen hayvan olmuş mudur?

    3. Yakın çevresindeki veya ülkemizdeki çevre sorunları hakkında bilgi toplar ve sunar
    Çevre sorunları hakkında sınıfta sunum yaptırılabilir.

    4. Yakın çevresinde çevreyi bozabilecek davranışlarda bulunanları uyarır
    Çevreyi kirletenler slâydı hazırlatılabilir. Önce güzel bir ortam gösterilir. Sonra kötü etkenler geçirilir ve son ( kötü) hali gösterilir.
    Poster hazırlatılır.
    Kompozisyon yazdırılır.
    Nükleer enerjiyle ilgili 6 şapka etkinliği ( Öğretmen - Kılavuz 228 )
    Öğrencilerden çevreyi oluşturan yapıların yerine geçmelerini haklarını ve faydalarını anlatmalarını isteyen bir etkinlik yapılır. ( Ağaç yerine geçip haklarını ve faydalarını anlatır. Üzerine resmini yapıştırarak)

    5. Atatürk’ün çevre bilincinin geliştirilmesi ile ilgili sözlerine örnekler verir.
    Öğretmen kılavuz kitabındaki değerlendirme bölümünü okuyalım.


    ÜNİTE VI Işık ve Ses
    1. Işığın yayılmasıyla ilgili olarak öğrenciler;
    1. Bir kaynaktan çıkan ışığın doğrular boyunca yayıldığını fark eder.
    Elimizde bir ytl var. Bununla odayı dolduracak ne alabiliriz. Bırakınız ışığınız yayılsın hikâyesi
    Bir gece maçı kesiti gösterip gölgelere dikkat çekilir.
    Bir evde ışığın nerelerden sızabileceği sorulur ( anahtar deliği )
    Güvenlik amacıyla kullanılan projektörler.
    Çalışma kit 117 deki etkinlik yapılacak.
    Işık kaynaklarıyla ilgili sergi yapılabilir.


    2. Bir kaynaktan çıkan ışığın bir engelle karşılaşmadığı sürece her yönde yayılabileceğini belirtir
    Ders kit. 200 deki çalışmalar
    Çalışma kit. 118 deki etkinlik yapılır.

    3. Işığın iki nokta arasında izlediği yolu ışınlar çizerek gösterir
    Kılavuz itabının 242. sayfadaki deney ( el feneri kutu)
    Kılavuz itabının 243. sayfadaki deney ( hapsedilen ışık deneyi )
    Işık ile ilgili resim yaptıralım ( Görsel sanatlar öğretmeni )
    Plastik borudan ışık gösterme deneyi Kılavuz itabının 244. sayfadaki deney
    Kartonların ortası delinerek yapılan deney Kılavuz itabının 244. sayfadaki deney
    Geçen yıl güneş tutulmasında çektiğimiz fotoğraflar.
    2. Işığın maddeyle karşılaşması ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Çeşitli maddeleri ışığı geçirgenlik durumlarına göre saydam yarısaydam ve saydam olmayan (opak) olarak sınıflandırır
    Sınıfa saydam - yarı saydam maddeler getirilebilir.
    Hacivat Karagöz gösterisi ( Abdurrahman Bey siteye gönderecek )

    2. Verilen bir maddenin saydam olup olmadığını deneyerek bulur
    Öğrencilerden konu ile ilgili malzeme getirmelerini isteyebiliriz.
    Hava saydam olmasaydı ne olurdu?
    Kılavuz itabının 246. sayfadaki deney
    Feza Gürsey’deki gölge fotoğrafını hatırlatalım
    Röntgen filmleri gösterilebilir.

    3. Çevresinden saydam yarı saydam ve saydam olmayan (opak) maddelere örnekler verir

    3. Gölge oluşumu ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Gölgenin nasıl oluştuğunu keşfeder.
    Ders kit. Syf 202-2004 deki etkinlikler yapılabilir.
    Gölge oyunu gösterisi yaptırılabilir.

    2. Işık kaynağının cismin veya ekranın yeri değiştirildiğinde; cismin gölgesinin büyüklüğünün yerinin ve/veya şeklinin değişebileceğini fark eder
    3. Gölgenin cismin büyüklüğü ve şekline göre değişeceğini gösterir.
    4. Gölge oluşumunu basit ışın çizimleri ile gösterir
    5. İki veya daha fazla ışık kaynağı olan bir ortamda bir cismin birden fazla gölgesinin oluşabileceğini fark eder
    Görsel sanatlar dersinde büyük bir kelebek resmi çizmelerini isteyelim ( Karanlık ortamda ışık vererek gölgesini oluşturmak için)
    Cisme birden fazla ışık vererek birden fazla gölge oluşumu gösterilir.
    Gölge oyunu Kılavuz itabının 246.
    Gölge oyunu – El ile hayvan gölgeleri oluşturulur.
    Alttan cama ışık verilerek kum üzerinde şekil çizme sunumu

    4. Bir güneş saati yaparak zamanı bulmayla ilgili olarak öğrenciler;
    1. Teknolojik tasarımın aşamalarını uygulayarak bir güneş saati modeli geliştirir
    2. Güneş saati modeli tasarlarken izlediği yolun bir teknolojik tasarım süreci olduğunu fark eder
    3. Bir çubuğun gölge boyunu günün farklı zamanlarında doğrulukla ölçer
    4. Elde ettiği ölçümleri tabloya kaydeder


    5. Gölge boyu-zaman ilişkisini gösteren bir sütun grafiği çizer
    Bir gün boyunca gölgeler gözlemlenir. Uzunlukları yorumlanır.
    Güneş saati - Kılavuz itabının 246. (Kâğıt arasından bir kalem geçirilip yere dikilerek Ya da yakındaki bir direğin gölgeleri gözlemlenir.) Gözlem sonunda gölge boyları da ölçülerek gölge boyu grafiği yaptırılır.
    Sosyal bilgilerle ilişkilendirilebilir. Eskiden gün içindeki vakitler nasıl belirlenirdi.

    5. Güneş ve Ay Tutulmasıyla ilgili olarak öğrenciler;
    1. Güneş ve Ay tutulmasının ışıkla ilgili bir olay olduğu fark eder.
    2. Güneş ve Ay tutulması olaylarını hazırlayacağı modellerle gösterir ve sunar
    3. Güneş ve Ay tutulması olaylarını karşılaştırır benzerlik ve farklılıklarını listeler
    Ay ve Güneş tutulması deneyleri yapılır. Tutulma gösterilirken öğrenciler ay güneş ve dünya yerine geçer
    Ay ve Güneş tutulması modeli proje ödevi olarak verilir.
    Ay ve Güneş tutulması katran üzerine çizilen proje ödevi verilebilir.
    Bilyelerle ( misket ) Ay ve Güneş tutulması modeli yaptırılabilir
    Ay ve Güneş tutulması fotoğrafları gösterilir.


    6. Sesin yayılmasıyla ilgili olarak öğrenciler;
    1. Sesin boşlukta yayılamayacağını ifade eder.
    Mutlaka hava boşaltma tulumbası temin edilmeli ve sesin boşlukta yayılmadığını gösterelim.

    2. Sesin katı sıvı ve gaz ortamlarda yayılabileceğini deneylerle gösterir
    Trenin ne zaman geleceğini nasıl fark ederiz.
    Güneş ses kaynağı olsaydı bizi horoz gibi sabah bizi horoz gibi uyarabilirdi.
    Sonar ve radarların çalışma sistemi anlatılır.

    3. Sesin hangi ortamda yayılıp yayılamayacağını tahmin eder
    Blupculuk hikâyesi
    Leğene taş atma deneyi
    Görmediği arkadaşının sesini tanıma oyunu.
    Telgraf ve telefonun çalışma sistemi
    Hava boşaltama tulumbası ile hava boşaltılıp sesin boşlukta yayılmadığı deneyi yapılır.
    Ses havada maddede suda yayılmasaydı ne olurdu ayrı ayrı sorulur.
    Işığın yayılmayıp sesin yayıldığı yer? Opak maddeler
    Işığın yayılıp sesin yayılmadığı ortam? Havasız ortam

    7. Sesin farklı ortamlarda farklı duyulmasıyla ilgili olarak öğrenciler;
    1. Farklı cisimlerle üretilen sesin farklı duyulacağını deneylerle gösterir
    Farklı cisimlere vurularak çıkardığı sesler karşılaştırılır.

    2. Aynı ses kaynağından üretilen sesin farklı maddesel ortamlarda farklı işitileceğini fark eder.
    Aynı cisimlerle farklı madde ortamında ses çıkarılarak farklı yayılma hızı fark edilir.
    İp ve plastik bardakla telefon deneyi
    Çocukları ayağa kaldırıp sıraya farklı aralıklarda geçiririz ve en baştakini iterek sesin farklı ortamlarda farklı yayıldığını fark ettiririz.
    8. Ses yalıtımı ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Hangi malzemelerin sesin yayılmasını daha iyi önleyeceğini tahmin eder.
    Komşularınızın sesini duyuyor musunuz? Bunu engellemek için ne yapmalıyız.

    2. Sesin yayılmasını önlemeyle ilgili tahminlerini teknolojik tasarımın aşamalarını uygulayarak yaptığı bir model ile test eder
    Çevredeki yalıtım maddeleri gözlemlenerek üzerinde durulur.

    3. Farklı modellerin sesin yayılmasını ne derece önlediğini standart olmayan ölçütler kullanarak test eder.
    Yalıtım maddeleri getirilerek engellemesi test edilir.

    4. Farklı maddesel ortamların sesin kulağımıza ulaşmasını farklı engellediği sonucunu çıkarır
    5. Farklı ortamları sesin yayılmasını önleyebilme dereceleri bakımından karşılaştırır
    6. Ses yalıtımı için geliştirilen teknolojilere örnekler verir
    7. Ses yalıtımıyla ilgili teknolojik gelişmelerin ses kirliliğinin etkilerini azalttığını fark eder
    Klavuz kitap–262. sayfadaki etkinlik yaptırılır.

    9. Farklı ses teknolojileri ile ilgili olarak öğrenciler;
    1. Sesin iletişim kurmadaki rolünü ve önemini fark eder.
    Sessiz olarak yaptıklarını anlattıralım. İşitme güçlüğü çeken insanların çektiği zorluklar.
    Sesin günlük yaşantımızda ne işe yaradığı. Yangın alarm.
    Değişik canlı sesleri verilerek ne olduğu sorulur.
    İnsan tüm seslerden olumlu ya da olumsuz şekilde etkilenir. Güzel sesi sever. Ani sesten irkilir…
    Bir öğrenci arkasını sınıfa döner ve konuşan kişiyi tanımaya çalışır. Tüm sesler aynı olsaydı ne olurdu?
    2. Çeşitli ses teknolojilerine örnekler verir
    Grahambel-Telefon
    Gramafon –Edison
    Sınıfa eski ses kaydetme araçları getirerek geçmişe seyahat yapılabilir.
    Çocukların sesleri önceden kaydedilerek konu geldiğinde dinlettirilebilir.
    Sessiz sinema oynanır. Sesin önemi vurgulanır.
    Filmlerin ilk önce sessiz çekildiğini biliyor musunuz?

    3. Yüksek ses üreten teknolojik araçların olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar.
    Eski yapılardaki akustik sistem.

    4. Sesin kaydedilebildiğini ve kaydedilen sesin dinlenebildiğini fark eder.
    5. Geçmişten günümüze kullanılan farklı ses kayıt araçlarına örnekler verir.
    6. Geçmişte kullanılan farklı ses kayıt araçlarını günümüzde kullanılanlar ile karşılaştırır
    7. Ses kaydının günlük yaşamdaki önemini açıklar
    8. Ses yalıtımı ses kaydı ses şiddetinin değiştirilmesi gibi sesin kullanımı ile ilgili çeşitli mesleklere örnekler verir
    Ses ile ilgili meslekler hangileridir?





    Bazen ben kelimeleri değiştiriyorum yazı oluyor bazen kelimeler beni değiştiriyor yazık oluyor


 

 

Konu Etiketleri

Künye Uyarı
Powered by vBulletin® Version 4.1.12
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0
Extra Tabs by vBulletin Hispano
Sanal Dünyanın Gerçek Ailesi
Copyright ©2007-2014 Forumuz.Net

Sosyal paylaşım platformu olan Forumuz.Net sitemizde, kullanıcılar, 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumuz.Net sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İLETİŞİM panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumuz.Net yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

aduket.net

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234 1235 1236 1237 1238 1239 1240 1241 1242 1243 1244 1245 1246 1247 1248 1249 1250 1251 1252 1253 1254 1255 1256 1257 1258 1259 1260 1261 1262 1263 1264 1265 1266 1267 1268 1269 1270 1271 1272 1273 1274 1275 1276 1277 1278 1279 1280 1281 1282 1283 1284 1285 1286 1287 1288 1289 1290 1291 1292 1293 1294 1295 1296 1297 1298 1299 1300 1301 1302 1303 1304 1305 1306 1307 1308 1309 1310 1311 1312 1313 1314 1315 1316 1317 1318 1319 1320 1321 1322 1323 1324 1325 1326 1327 1328 1329 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 1339 1340 1341 1342 1343 1344 1345 1346 1347 1348