Forumuz.Net sitesine hoş geldiniz.
1 den 5´e kadar. Toplam 5 Sayfa bulundu

Konu: Snowboard

  1. #1
    « bad to the bone »

    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Bulunduğu yer
    akçay
    Yaş
    28
    Tecrübe Puanı
    1111852
    Mesajlar
    8,479

    Standart Snowboard

    Snowboard

    Snowboard'un Tarihi

    70li yillarin baslarinda Bob Webber Tom Sims Jake Burton Carpenter Chuck Barfoot ve Dimitrijie Milovich'tan olusan surf tahtasi dizayn eden grup tarafindan dusunulmus ve prototipleri olusturulmustur. Iclerinden Bob Weber 1972 yilinda snowboardun patentini alarak ilk resmi snowboardu yaratmistir. Onceleri snowboard yarismalarina katilan universite ogrencisi Burton daha sonralarda bunu gelistirmeyi kafasina koymustur. Snowboardla onceden ilgilenenler bu soyadlarinin bazilarini coktan duymuslardir. Ozellikle Bob Weber'den 1990 yilinda patenti alan Jake Burton'in kurdugu Burton firmasi gunumuzde de snowboard sektorunun en gozde markalarindandir.
    Ilk tasarlanmaya baslandiginda kizak tarzinda dizayn edilen snowboarda daha sonralari baglamalarak eklenerek kullanim rahatligi saglanmis ve bu da snowboardun populerligini arttirmistir. Gunumuzde snowboard kayagin pabucunu dama atma seviyesine gelmistir. Ozellikle giysilerinin gunluk giysilere yakin tarzda tasarlanmasi snowboardcunun yan ve esnek durusu bilhassa gencler arasinda bir anda snowboardu bir tutku haline getirmistir. Kayak kokenli insanlar icinde hizla snowboard ogrenme istegi dogmus usenenlerde ise snowboarda karsi karalama kampanyasi baslatilmistir



    Snowboard Stilleri


    1- Freestyle :

    Freestyle bu sporun 'show' kısmıdır. Farklı şekillerde hazırlanmış rampalar kullanılarak tehlikeli hareketler yapılır. Bu şekilde kaymak kayan kişiye heyecan verir. Bu yüzden bazı adrenalin bağımlısı snowboardcuların vazgeçemediği bir stildir. Bu stilde kullanılan boardun en ve boy ölçüleri kullanıcının tercihleri doğrultusunda değişebilir.

    Genellikle önerilen ölçülerden biraz daha kısa board tercih edilir. Havada taklalar ve dönüşler için board tercihi yapılırken rampadan çıkışlar ve inişler için de bazı kriterler göz önüne alınmalıdır. Board diğer stillerdekine göre daha esnektir. Boardun önü ve arkası hemen hemen aynı şekil ve açılara sahiptir. Bağlamalar 'softboot' (yumuşak botlar) için tasarlanmıştır ve boarda istenilen açılara göre monte edilir.

    Kayış stilinize göre bağlamalarınızın açılarını kendiniz ayarlayabilirsiniz.

    2- Freeride :

    Freeride kendi içinde hem hız hem de 'show' stillerini barındırır. Tercihen pist dışında 'bol kar' da kayılır. Board freestyle boarda göre daha geniş ve uzundur. Bu özellikler bol karda boardun batmasını engeller. Freestyledaki gibi softboot tercih edilir ancak freeride da hardboot kullanan profesyonellerde vardır.

    3- Speed :

    Speed gerek kayma teknikleri olsun gerekse boardun özellikleri bakımından diğer iki stile göre oldukça farklıdır. Board diğer stillerdekinden oldukça farklıdır. Esnekliği daha azdır. Asimetrik bir boarddur. Bağlamalar kayak bağlamaları gibidir ve kesinlikle 'hardboot' kullanılır. Kullandığımız botlarda kayak botlarına benzer.


    Board Alırken Dikkat Edilecek Husular:



    1- Uzunluk :

    Uzunluk santimetre olarak ölçülür ve bazen sadece son iki rakam kullanılır. Bu yüzden Burton Custom 56 Burton tarafından yapılmış ucundan kuyruğuna kadar 156cm olan snowboardu ifade etmektedir. Çocuk board'ları 100cm kadar kısadırlar race ve power boardlar da 180cm den daha uzun olabilirler. Sizin için doğru olan uzunluğu bulmak için board'u boyunuzla orantılamalısınız.

    a) Kısa boy; boardu ucundan tuttuğunuzda kısa bir board ise omuzunuz ve çeneniz arasında bir yere gelecektir. Kısa board'larla manevra yapmak kolay olduğundan kaymayı öğrenmek için oldukça iyidirler ayrıca bir çok numara yapan park ve pipe kayıcıları tarafından tercih edilirler.

    b) Orta boy; boardu ucundan tuttuğunuzda çeneniz ve burnunuz arasında bir yere gelecektir. Bu uzunluk orta düzeyden ileri düzeydeki snowboardcular içindir. Parklar ve dik yokuşlar dahil olmak üzere bir çok farklı arazi ortamında kullanılabilen bir büyüklüktedir.

    c) Uzun boy; boardu ucundan tuttuğunuzda göz hizanızla kafanızın birkaç cm üzerinde bir aralıkta olurlar. Uzun board'lar; hüksek-hız carving deep power ve big mountain araziler içindir. Boylarına göre ağır olan binicilerde yukarıdaki yöntemleri uygulayabilirler ancak daha katı flex board'ları tercih etmelidirler. Hafif binicilerin de gevşek flex board'lara ihtiyacı vardır.

    Unutmayın ki bu yöntemler sadece bir başlangıç yapmanız içindir. Kişisel tercihleriniz boardunuzun uzunluğunu seçerken en önemli faktör olacaktır.

    2- Genişlik :

    Board'un uzunluğunda kişisel tercihlerinizi göz önünde bulundura bilirsiniz ama genişliğinde böyle bir lüksünüz yoktur. Board genişliği direkt olarak ayakkabı numaranızla ilişkilidir. Küçük ayaklı binicilerin dar boardlara; aynı şekilde büyük ayaklı binicilerinde geniş boardlara ihtiyacı vardır. Board genişliği santimetre veya milimetre olarak ölçülendirilir.

    Board özellikleri içerisinde waist width olarak bulunabilir. Doğru board genişliğini bulmak için en iyi yol board'u yere koyup üzerine çıkmaktır. Bağlamalarınızı bağlayın ve kayarken durduğunuz duruşunuzda olamaya dikkat edin. Kayma pozisyonunuzda durduğunuzda botlarınız snowboardun kenarlarıyla aynı hizada veya birazcık taşıyor olmalıdır.

    Eğer ayak parmaklarınız ve topuklarınız kenarlara yaklaşmamışsa dönüş sırasında gerekli olan baskıyı uygulayamazsınız. Diğer taraftan eğer ayaklarınız board'un dışına taşmışsa dönüş esnasında ayak parmaklarınız kar'ı tutacak ve fırıldak gibi dönmenize yol açacaktır. Bu olay bazen "toe drag" olarak adlandırılır ve gerçekten bir sürüklenmedir
    Fiyatlar Nelerdir ?


    Board almak icin en güzel mevsim Mart-Agustos dönemidir. Kayma sezonun kapanmasindan dolayi elde kalan boardlar magazalar tarafindan elden cikarilmaya calisilir bu dönemlerde fiyatlar %30-%40'a varan degerlerde düser. 2008 yilinda belirttigim dönemde baslangic icin iyi bir board setini 700-1000 YTL arasinda alabilirsiniz. Board setine board ayakkabi ve baglamalar dahildir.
    Bu dönem disinda fiyatlar baslangic seviyesindekiler icin 900-1300YTL arasinda oynayabilir.



    Snowboard Yapılacak Mekanlar :


    1- Bursa - Uludağ
    Kar Kalınlığı : 150cm
    Sezon : Aralık - 15 Mayıs
    Zirve : 2543m
    Pistler : 11 Pist en uzun pist 2000m.
    Pist Alanları : 1900m - 2500m
    Tesisler : 14 mekanik tesis saatte 11.000 kişi kapasiteli
    Tele-Tbar : 4 Adet
    Tele-Siej (4 lü) : 7 Adet
    Şehir Merkezine : 35km
    En Yakın Havalimanı : Bursa Havalimanı 40km
    Ulaşım : Bursa Havaalanına otobüsle 70-80 dakika.Ulaşım taksi dolmuş taksi minibüs ve teleferikle sağlanmaktadır.


    2- İzmir - Ödemiş - Bozdağ
    Zirve : 2159m
    Pistler : 20 km ortalama genişliği var. 2500m 2300m 1000m ve 800m.
    Tele-Tbar : 2 adet
    Tele-Siej (2 li) : 1 adet
    Ulaşım : İzmir-Ödemiş-Bozdağ Kış Sporları Merkezi kapsamında Özel İdare tarafından 3 adet mekanik tesis tamamlanmıştır. Ancak günübirlik hizmet verebilecek tesislerin ve yatak ünitelerinin inşaatı devam etmektedir.


    3- Bolu - Kartalkaya
    Sezon : 4 Ay (15 Aralık - 15 Nisan)
    Kar Kalınlığı : Ortalama 250cm.
    Zirve : 2200m
    Pistin Alanları : 1850m - 2200m Arasında
    Tele-TBar : 6 adet (Kartal) + 9 adet (Doruk)
    Tele-Siej : 2 adet (Kartal) + 9 adet (Doruk)
    Pist Adedi : 13
    İstanbul'a : 278 km
    Ankaray'a : 198 km
    Şehir Merkezine : 28 km
    En Yakın Havalimanı : Ankara Esenboğa - Atatürk Havalimanı
    Ulaşım : Ankara - Esenboğa Havalimanından otobüsle 4 saat
    İstanbul - Atatürk Havalimanından otobüsle 6 saat.
    İstanbul' dan arabayla 4-5 saatte gidebilirsiniz.


    4- Isparta - Davraz
    Kar Kalınlığı : 50cm - 200cm
    Sezon : Aralık - Nisan
    Zirve : 2637m
    Pistler : 1155m
    Pist Alanları : 1600m - 2000m
    Tele-Tbar : 1 Adet
    Tele-Siej (4 lü) : 1 Adet - 1000 kişi/saat taşıma kapasiteli
    Baby-Lift : 300m
    İstanbul'a : 601 km
    Ankaray'a : 422 km
    İzmir'e : 382 km
    Şehir Merkezine : 26 km
    En Yakın Havalimanı : Süleyman Demirel Havalimanı - 58 km
    Ulaşım : İstanbul'dan tren ile 14 saat
    :Isparta İl Özel İdare Müdürlüğünce yaptırılan Kayak Evi Gençlik ve Spor İl Müdürlüğüne devredilmiştir. Tesis faal durumdadır.


    5- Antalya - Saklıkent
    Zirve : 1850m
    Tele-Tbar : 1 adet 6 direkli saatte 240 kişi kapasiteli
    Tele-Siej 4'lü : 1 adet 9 direkli saate 340 kişi kapasiteli
    Konaklama : 80 kişilik restorankafeterya14 yatak kapasiteli pansiyon mevcuttur.
    İstanbul'a : 726 km
    Ankara'ya : 545 km
    İzmir'e : 472 km
    Şehir Merkezine : 49 km
    Konaklama : 80 kişilik restorankafeterya14 yatak kapasiteli pansiyon mevcuttur.


    6- Ankara - Elmadağ
    Sezon : 3 Ay (Ocak - Mart)
    Kar Kalınlığı : 30cm-60cm.
    Zirve : 1850m
    Pistin Alanları : 1500m-1850m arasında (900m uzunluğunda ve 250m genişliğinde)
    Tele-Tbar : 548m saatte 720 kişi kapasiteli
    İstanbul'a : 458 km
    İzmir'e : 583 km
    Şehir Merkezine : 18 km
    En Yakın Havalimanı : Ankara Esenboğa - Atatürk Havalimanı


    7- Kastamonu - Ilgaz
    Sezon : Aralık - Nisan
    Kar Kalınlığı : 50cm-200 cm Arası
    Zirve : 2000m
    Pistin Alanları : 1050m-2000 m
    Kastamonu'ya : 40 km
    Ankara'ya : 203 km
    İstanbul'a : 475 km
    Çankırı'ya : 73 km
    En Yakın Havalimanı : 25 km Kastamonu havalimanı ve 203 km uzaklıktaki Ankara Esenboğa Havaalanı
    Ulaşım : Tur otobüsleri ve özel vasıtalarla sağlanmaktadır.


    8- Kayseri - Erciyes
    Sezon : Aralık-Nisan
    Kar Kalınlığı : 50cm-100cm
    Zirve : 3916m
    Pist Alanları : 1800m-3000m
    Tele-Tbar : 1450m uzunluğunda saatte 900 kişi kapasiteli 2575m uzunluğunda saate 370 kişi kapasiteli 2 etaplı 4 iskemleli
    Tele-Siej : 1. Etap 1470m uzunluğunda saatte 1258 kişi kapasiteli 2. Etap 1509m uzunluğunda saatte 1200 kişi kapasiteli
    Baby-Lift : 2 adet (300m'lik Gençlik ve Spor md. ve yine 300m'lik DSİ ye ait)
    Şehir Merkezine : 25 km
    En Yakın Havalimanı : Kayseri-Erkilet Havalimanı
    Ulaşım : Havalimanında 30-40 dakika
    İki tane Kayak Pistinin tescili yaptırılmıştır.
    a) Çoşkun Pisti
    b) Bedük Pisti


    9- Gümüşhane - Zigana
    Sezon : Aralık-Nisan
    Kar Kalınlığı : 100cm-150cm
    Pistin Alanları : 100m genişliğinde 200m uzunluğunda
    Tesisler : 661 metre 1 saatte 843 kişi kapasiteli
    Tele-Tbar : 1227m uzunluğunda 250m genişliğinde 1 saatte 600 kişi taşıma kapasiteli
    Baby-Lift : 1 Adet
    İstanbul'a : 1129km
    Ankara'ya : 793km
    İzmir'e : 1375km
    Trabzon'a : 60km
    Şehir Merkezine : 40 km
    En Yakın Havalimanı : Trabzon
    Ulaşım : Yolcu otobüsü veya kendi imkânlarınızla


    10- Erzincan - Bolkar
    Sezon : Aralık-Nisan
    Kar Kalınlığı : 60cm-100cm
    Tele-Tbar : 1050 metre. Saatte 1200 kişi kapasiteli
    Baby-Lift : 1 adet 300m
    Pistler : 1100m uzunluğunda 100m-200m genişliğinde. Ortalama meyil %20
    Şehir Merkezine : 40km
    Ulaşım : Yolcu otobüsü veya özel araçla


    11- Erzurum - Palandöken

    Sezon : Aralık-Mayıs (15 değişik pistlerden sürekli 5km kayma imkanı)
    Kar Kalınlığı : 60cm-120cm
    Zirve : 3185m
    Pist Alanları : 2150m-3100m
    Tesisler : 661 metre 1 saatte 843 kişi kapasiteli.
    Tele-Tbar : 1227m uzunluğunda 250m genişliğinde 1 saatte 600 kişi taşıma kapasiteli
    Baby-Lift : 1 Adet
    Şehir Merkezine : 4 km
    En Yakın Havalimanı : Erzurum Havalimanı
    Ulaşım : Hava alanından 25 dakika. Şehir Merkezinden tatil günleri belediye otobüsü diğer günler taksi çalışmaktadır.
    Erzurum-Palandöken Kayak Merkezinde Slalom ve Büyük Slalom yarışmaları için 2 adet tescilli Kayak pisti mevcuttur.
    a) Ejder Pisti
    b) Kapıkaya Pisti


    12- Bingöl - Yolçatı - Kurucadağ
    Sezon : Şubat-Mart
    Pistler : 1000m acemi ve ileri düzey pisti mevcut ortalama meyil %25
    Pist Alanları : 1650m-1890m
    Tele-Tbar : 925m saatte 499 kişi kapasiteli
    İstanbul'a : 1313 km
    Ankara'ya : 916 km
    İzmir'e : 1465 km
    Şehir Merkezine : 25 km
    Ulaşım : Özel araç veya otobüs


    13- Kars - Sarıkamış
    Kar Kalınlığı : 50cm-200cm
    Sezon : Aralık-Nisan
    Zirve : 2634m
    Pistler : 800m uzunluğunda 200m-300m genişliğinde. Ortalama meyil %20'dir.
    Pist Alanları : 2100m-2634m
    Tele-Tbar : 1 adet (Gençlik ve Spor Md.) 894m saatte 748 kişi kapasiteli
    Tele-Siej 4'lü : 1 adet Saatte 800 kişi kapasiteli
    İstanbul'a : 1426 km
    Ankara'ya : 1078 km
    İzmir'e : 1658 km
    Şehir Merkezine : 55 km
    En Yakın Havalimanı : Kars (30km) ve Erzurum Havalimanları
    Ulaşım : Kars havalimanından 40dk Erzurum Havalimanından 90dk.


    14- Ağrı - Bubi Dağı
    Sezon : Aralık-Nisan
    Kar Kalınlığı : 1-2 metre
    Zirve : 2200m
    Pistin Alanları : 1850m-2200m Arasında
    Tele-Tbar : 1227m uzunluğunda 250m genişliğinde 1 saatte 600 kişi taşıma kapasiteli
    Deta Chable Telesiej : 4 kişi iskemleli 1600m uzunluğunda 1 saatte 1000kişi kapasiteli.
    İstanbul'a : 1413 km
    Ankara'ya : 1063 km
    İzmir'e : 1645 km
    Şehir Merkezine : 18 km


    15- Bitlis - Sapgör
    Sezon : Aralık-Nisan
    Zirve : 1700m
    Pistler : 1000m uzunluğunda orta ve zor pisti mevcut ortalama meyil %26
    Pist Alanları : 1510m-1700m
    Tele-Tbar : 726m uzunluğunda saatte 710 kişi kapasiteli
    Baby-Lift : 300m
    İstanbul'a : 1504 km
    Ankara'ya : 1100 km
    İzmir'e : 1465 km


    16- Elazığ - Sivrice - Hazarbaba


    İsim:  snowboard.jpg
Görüntüleme: 418
Büyüklük:  44.3 KB (Kilobyte)

    İsim:  snowboard_1024_wall1.jpg
Görüntüleme: 10684
Büyüklük:  33.8 KB (Kilobyte)
    İsim:  danimarka.jpg
Görüntüleme: 652
Büyüklük:  27.8 KB (Kilobyte)
    İsim:  18107.gif
Görüntüleme: 804
Büyüklük:  45.0 KB (Kilobyte)
    İsim:  snowboard_and_ski_014.jpg
Görüntüleme: 3163
Büyüklük:  49.6 KB (Kilobyte)
    İsim:  Adsız.jpg
Görüntüleme: 287
Büyüklük:  19.9 KB (Kilobyte)
    Bir Fotoda benden olsun


    Hemen Paylaş!


  2. #2
    « bad to the bone »

    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Bulunduğu yer
    akçay
    Yaş
    28
    Tecrübe Puanı
    1111852
    Mesajlar
    8,479

    Standart Cevap: Snowboard

    Snowboard ve Kayak Bakımı Nasıl Yapılmalı?



    Bildiğiniz gibi sektördeki çeşitli kuruluşlar (malzeme satanlar / kiralama yapanlar) kayak ve snowboardlara bakım yapıyo rlar veya yaptıklarını iddia ediyorlar. Bu servis için çeşitli fiyatlar konuşuluyor. Ben size burada bu fiyat farklarının nelerden oluştuğunu anlatmaya çalışacağım.
    [Misafirler Kayıt Olmadan Linkleri Göremez | Kayıt Olmak için Tıklayın]
    Gözünüz gibi baktığınız oldukça ciddi paralar ödeyerek aldığınız malzemenizin uzun seneler ilk günkü performansını göstermesi ve hatta arttırması için nelere dikkat etmenizi ucuza kaçıp performans kaybı yaşamamanız ( son model bir arabaya kaplama lastik takarmısınız?) için aldığınız serviste dikkat etmeniz gereken hususları izah etmeye çalışacağım. Biraz uzun olacakkusura bakmayın belki konulara ayırabilirim.


    ALTI ÇİZİLEN/YARALANAN KAYAK VE SNOWBOARDLARIN TAMİRİ



    Bu durumdaki malzemelerimiz için dikkat edeceğimiz husus bu yaralanmanın derecesidir. Eğer ihmal edilebilir durumdaysa bazen tamir etmemekte fayda bile olur çünkü alt yüzeyin fabrika tarafından yapılan orjinal kanallarını (structure) bozabilirsiniz. Eğer her halikarda tamir edilecekse kullanılan malzemeler
    A - Yakarak damlatılan dolgu çubukları ( P-tex diye de bahsediliyor)
    B - Tabanca ile ısıtılarak kullanılan dolgu malzemesi (çubuk veya toz halinde)
    C - Özel bir alet yardımıyla kayağın altına kaynatılan rulo halindeki dolgu malzemesi ( metal tutucu ve plastik tutucu olarak farklı malzemeler)
    A-B-C nin arasında maliyet olarak üçe beşe katlanan farklar var. A şıkkını tercih ediyorsanız (en ucuz method) kayağınızın/boardunuzun performansından uzun vadede ciddi kaybedeceğini göze almanız gerekir. Yakılarak damlatılan bu plastik bazlı dolgu kesinlikle orta ve üst düzey malzemelerinizin tabanındaki plastik malzeme ayarında değildir sadece ayıp örter. (yukarıdaki lastik kaplama örneği)
    Kesinlikle bu yamalar çoğaldıça performansınız azalacaktır. Dünyanın profesyonel dükkanlarının hiç birinde yakarak damlatma methodu artık kullanılmamaktadır. Maalesef ülkemizde % 90 civarında bu method kullanılmaktadır.
    B şıkkı çok daha pratik method olduğu için genelde kiralama işletmeleri tarafından tercih edilmektedir rental kayaklar ve orta düzey malzeme için uygundur. Performans derdi olmayan kullanıcılar tarafından tercih edilir malzemenize A şıkkında olduğu gibi zarar vermez. Önde gelen kiralama işletmelerinde bulabilirsiniz.
    C şıkkında ise kayağınızın/boardunuzun altındaki malzemeye en yakın hatta daha kaliteli farklı dolgu malzemelerinin özel bir aletle ısıtlarak en ideal sıcaklığa gelince gereken yerlere kaynak edilmesi ile gerçekleşir. Performans düşüşü kesinlikle söz konusu değildir.


    İKİNCİ BÖLÜM TAMİRDEN SONRA ALT YÜZEYİN DÜZLENMESİ



    Kayağınızın ve Boardunuzun tamirini yaptırdıktan sonra düzgün bir zemin elde etme dolgu malzemesinin fazlasını almak için çeşitli methodlar vardır.
    A- Elle kalın bir eğe plastik sistre veya kalın kağıt zımpara vasıtasıyla.
    Kimse size bu yöntemle tam düz bir satıh yarattığını iddia edemez tamiratın yapıldığı bölgenin etrafına verdiği ilave zarar da cabası.
    B- Band zımpara makinesi ile %99 verimle düzeltme. Fabrikadan çıkarken verilen orjinal taban açısını aynen verme imkanı var.
    C- Taş zımpara makinesi ile %100 düzeltme ve alt kanalların orjinali gibi verilmesi
    Aldığınız serviste bunların hangisinin yapıldığını lütfen sorun A şıkkının AROG devrinden kalma olduğunu da unutmayın.


    ÇELİKLERİN BAKIMI



    Kayağınızın ve boardunuzun sert karda en öne çıkansizin en ihtiyacınız olan kısmı çelikleridir. Çelikler aşağıdaki şekillerde hazırlanır.
    A- El aletleriyle bu konvansiyonel sistem olup çok tecrübeli teknikerler tarafından yapılmalıdır. Verilecek açının ki standart 90 veya 89 derecedir doğru uygulanması çok önemlidir. Tecrübesiz birinin ellerinde kenar çelik boyunca yanlış uygulama neticesi çok farklı açılar oluşabilir. Ayrıca kullanılacak yanlış efsafta eğeler de kenar çeliklerine çok ciddi ve kalıcı zarar verirler. Mesela kayağınızın veya boardunuzun çeliklerinin olur olmaz paslanması genelde yanlış yapılan bir uygulamanın sonucudur. Hele çelik yapılırken su verilmesi unutulursa geri dönülemez hale gelir. Siz siz olun her önünüze gelene çeliğinizi emanet etmeyin. Bu sistem genelde evde yapılan amatör bakımlarda veya çok profesyonel yarışçıların ve teknik adamlarının kullandığı sistemdir.
    B- Makineyle insan öğesinin en aza indiği sistemdir. Makinede istenilen açı ayarlanır su püskürtme sistemi de devreye alınarak dikkatli olarak makineden geçirilir. Bütün dünyada kayak mağazalarında ve kiralama işletmelerinde kullanılan sistemdir.
    C- Çok büyük kapasiteli bakım ve kiralama yapan merkezlerde kayağın altının taşlanması ve çeliklerinin eğelenmesi el değmeden kapalı sistem büyük makinelerle yapılır ama sezonda sezonda 5 binin altında kullanımı rantabıl olmadığı için Türkiye’ye kimse getirmedi.


    VAKS (WAX)



    Herşeyden önce vaks bir dolgu maddesi değildir. Bazı uygulamalarda olduğu gibi katı vaksı (ütü vaksı) vaya parafini kuru kuru boarda veya kayağa sürerseniz faydası değil zararı olur. Ancak likid amatör vakslar ütüsüz olarak uygulanır.
    Ütü vaksını uyguladıktan sonra plastiğin emmediği üstte kalan bütün fazla vaks elden geldiğince vaksın sertliğine göre kullanılacak atkılı/plastik veya bronz bir fırçayla kayaktan uzaklaştırılır. Az fırçalayalım yarına da vaks kalsın lafı tamamen bir safsatadır. Kayak ve boardlar ne kadar çok sık vakslanırsa performansı o derece artar. Bir yarış kayağının 40 ncı vakstan sonra gerçek performansını gösterdiği yarış teknikerleri tarafından söylenmektedir.
    Vakslar hava/kar ısısı ve havadaki neme göre farklı farklıdır. Bunla ilgili her vaks üreticisinin farklı üretimleri ve kullanım tabloları vardır. Ama en önemlisi doğru vaksı doğru ütü derecesinde kullanmaktır. Vaksın özelliğine göre gereğinden fazla yüksek ısı derecesi kullanımı hem vaksın yanmasına hemde tabandaki plastik bazlı yüzeyin yanmasına va geri dönülmez zarar görmesine neden olur. Çok düşük derecede uygulanması da vaksın plastik tarafından tam emilmemesine dolayısıyla vaksın tabanın içine işlememesine neden olur. Dolayısıyla uzman olmayan kişiler vaks yapalım derken göz çıkarabilirler. Kullanılan standart ütülerin +/- 40 derece hata yaptığı görülmektedir. Profesyoneller digital göstergeli +/- 5 derece hata payı olan vaks ütüsü kullanırlar. (gittiğiniz yerde kontrol edin ltf)
    Amatör kayakçıların malzemeleri veya kiralık malzemeler yeni nesil ısıtmalı merdaneleri olan vaks makineleri tarafından vakslanabilir ve daha sonra aynı makinenin dönen fırça merdaneleri ile temizlenir. Bu makinelerde genelde üniversal (geniş kullanım aralığı olan) vakslar kullanılır. Profesyonel kullanıma uygun olmamakla birlikte amatör kullanım için en uygun ve risksiz vakslama şeklidir.
    Kısaca vakslar 3 ana renge ayrılır. Mavi çok soğuğu kırmızı soğuğu sarı sıcak havayı temsil eder. Örnek vermek gerekirse bu mevsimde Erzurum’da mavi Uludağ’da kırmızı kullanılmalı havalar ısındıkça mesela mart ayında tamamen sarı vaks kullanılabilir. Bunları karıştırarak da kullanmak mümkündür. Havadaki nem arttıkça vaksın içindeki flör oranı artmalıdır.
    Başta da söylediğimiz gibi dikkat edilecek iki ana konu vardır


    1- Yanlış ütü ısısıyla kayan zemine zarar vermemek
    2- Vaksın fazlasını iyi şekilde temizlemek.


    Ana hatlarıyla aldığınız servise ödediğiniz ücreti kıyaslarken lütfen bu yazdıklarımın ne kadarı uygulanıyor bir inceleyin. Kayak bakım servisi dükkanın bir köşesinde veya merdiven altında yapılacak kadar gayrıciddi bir iş değildir. Lütfen servis aldığınız yerlerde bu yazdıklarımı sorgulayın göreceksiniz ki bir sürüsü sorduğunuz soruyu bile anlamayacaktır.




  3. #3
    « bad to the bone »

    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Bulunduğu yer
    akçay
    Yaş
    28
    Tecrübe Puanı
    1111852
    Mesajlar
    8,479

    Standart Cevap: Snowboard

    İLK YAPILMASI GEREKENLER

    Ayakkabı giyilip çıkartılması:

    Klipslerin tümünün açık olmasıbağcıkların tümünün açık olması
    Ayakkabı dilinin düzgün yerleştirilmesi gerekir.Normal ayakkabı gibi giyilir.Ayağa kalkılıp parmak ucu değmiyecek şekilde olması gerekir.Ancak ayağımız ayakkabının içine girmede zorlanıyorsaayakkabının dili ileri doğru çekilerek giyilir.Ayakkabı çıkarılırken klipsler yukarıdan çıkarılır. Bağcıkları yukardan gevşetilir.not:Eğer bir snowboardçu kendi ayakkabısını ayarlarsa daha rahat kayabilir.

    Snowboardun taşınması:

    Snowboard omuzlara paralel iki uçları sağ ve sol el bilekleri kavrıyacak snowboardun gövdesi insan bel çukuruna gelecekbağlamaları dışa bakacak şekilde en rahat yürünür. Koltuk altı gazete sistemide olabilir.
    Çocuklar kucakta taşaya bilir.


    Snowboard takma çıkartma:

    Snowboard takılacağı yer her zaman düz olmalıdır.Snowboardun kaymayacağı bir arazi olmalıdır.Önce ayakkabımızın ve bağlamamızın üstündeki karlar temizlenirayakkabının ucubazı ayakkabıların topuğubazı aykkabıların tabanı bağlamaya yerleştirilir.stepin bağlamalar tabana kuvvetle bastırılır.bu kar olduğu zaman snowboardçuyu çok uğraştırır.Güvenli değildir.sert ayakkabı ile yumuşak ayakkabı bağlamaları daha güvenlidir.bağlamaları ara ara sıkmak gerekir.iki tip klipsler daha kontrollüdür.sert ve yumuşak ayakkabıların kullanım amacına göre ya ön yada topuk dan sıkıştırılır.güvenlidir.Takılması çok kolaydır.Kayaktaki gibi bağlamanın atması yoktur.risk artar.




  4. #4
    « bad to the bone »

    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Bulunduğu yer
    akçay
    Yaş
    28
    Tecrübe Puanı
    1111852
    Mesajlar
    8,479

    Standart Cevap: Snowboard

    SNOWBOARD - SIKÇA SORULAN SORULAR (SSS)

    Snowboard ne kadar tehlikelidir?
    Ne kadar güvenli veya ne kadar tehlikeli olmasını istiyorsanız o kadar. Sporun özelliğinden olan tehlikeler her zaman olsa da çoğu problem “pilot hatasından” kaynaklanmaktadır. Tabelalara dikkat edin. Kontrollü kayın. ABD’de kayakta sakatlanma oranı yaklaşık her bin kayakçı günü için 3 sakatlanmadır. Bu sakatlanmalar basit eziklerden boyun kırılmalarına kadar her şeyi içerir. En yaygın sakatlanmalar paş parmak ve diz sakatlanmalarıdır. Snowboardcular için sakatlanma oranı yaklaşık olarak aynıdır fakat sakatlanmalar daha çok el ve ayak bileği ve boyunda görülür. Snowboard yaparken kendinizi öldürebilirsiniz. Başka birisini de öldürebilirsiniz. Kontrollü olun. Bunları söyledikten sonra park yerinde ayağınızın kayıp düşme ihtimalinizin daha fazla olduğunu da söylemeliyiz.

    Snowboard yapanların sorumluluk kuralları da nedir?
    Dünyanın bir çok ülkesi kayakçıların kendilerinin ve başkalarının güvenliklerini etkileyen sorumluluklarını listelemiş ve benimsemişlerdir. Bu kurallar mahkeme kararlarında temel oluştururlar fakat kanun değildirler. Avrupa ülkeleri aşağıdaki FIS kurallarını (Uluslararası Kayak Federasyonu) benimsemişlerdir:

    FIS Kuralları

    Diğer kayakçıların gözönünde bulundurulması: Her kayakçı diğer kayakçıları tehlikeye sokmayacak veya onlara zarar vermeyecek şekilde davranmalıdır.
    Hızın kontrol edilmesi ve kayma şekli: Her kayakçı görülür şekilde kaymalıdır. Hızını ve kayış şeklini; kendi kabiliyeti ve arazi kar hava koşulları ve trafik yoğunluğuna göre ayarlamalıdır.
    İz seçimi: Arkadan gelen kayakçı önündeki kayakçıları tehlikeye sokmayacak biçimde izini seçmelidir.
    Geçmek: Yukarıdan aşağıdan soldan veya sağdan başka bir kayakçıyı geçmek serbesttir fakat her zaman geçilen kişiye bütün hareketleri için yeterli alan bırakabilmek için mesafe ile geçin.
    Girmek ve yeniden başlamak: Bir ize giren veya durduktan sonra yeniden kaymaya başlayan her kayakçı kendisinden yukarıdaki ve aşağıdakilere ve kendisine tehlike oluşturmayacağından emin

    olmalıdır.
    Durmak: Her kayakçı gerekmedikçe pistin dar veya kör yerlerinde durmamalıdır. Düşen bir kayakçı bu tür bir yeri mümkün olduğunca çabuk boşaltmalıdır.
    Yukarı ve aşağı ilerlemek: Kaymadan yaya olarak tırmanan veya aşağı inen bir kayakçı pistin sınırını kullanmalıdır.
    Tabelalara dikkat: Her kayakçı işaret ve tabelalara dikkat etmelidir.
    Kaza durumunda davranış: Kaza durumunda her kayakçı yardım etmelidir.
    Kimlik kanıtlama görevi: Her kayakçı bir kaza olması durumunda ister kaza ile ilişkili ister tanık olsun ister sorumlu olsun ister olmasın kimliğini kanıtlamak zorundadır.

    Bu sporu çok sevdim ve kendime yeni malzeme alma zamanı geldi. Önce neyi almalıyım?

    Ayakkabıları. Ayağınız acı çekiyorsa dünyanın en iyi kayağı bile keyif vermeyecektir.

    Benim için doğru duruş şekli nedir (sol ayak mı sağ ayak mı önde duruş genişliği ve açıları)?


    Surf kaykay veya benzer bir spor yapıyorsanız veya geçmişte yaptıysanız önce bu sporlardaki duruşunuzu hatırlayın. Muhtemelen snowboardda da aynı duruşu tercih ettiğinizde rahat edeceksiniz.

    Adı geçen sporları yapmadıysanız size uygun duruşu belirlemenin birkaç değişik yolu var. En iyi yöntemlerden birisi çoraplarınız ayağınızdayken mutfağa koşmak ve seramik taban üzerinde kaymak. Hangi ayağınızın öne gittiğini gözleyin o ayağınızı snowboardunuzda öne alın. Daha başarılı ve garanti sonuç veren bir diğer yöntem "deneme yanılma" yöntemidir. Her iki ayağınızı da sırasıyla öne alarak snowboard yapmayı deneyin hangisi ile rahat ettiğinizi kolayca hissedersiniz.

    Duruş genişliği ve açılarına gelince aşağıda Transworld Snowboarding dergisinin değişik snowboard disiplinleri için derlediği ortalama duruş genişlikleri ve açıları değerleri bulunuyor. Önce bu değerler göre kabaca bir ayar yapın daha sonra "deneme yanılma" yöntemiyle
    hassas ayar yapın. Yeni boardlar veya ayarlı plakalar sayesinde bu ayarları kolaylıkla
    değiştirmek mümkün.
    Duruş Genişliği (cm.) Ön Açı Arka Açı Merkez (cm.) Board Uzunluğu (cm.)
    Half-pipe 5258 17 2 127 geride 1525
    Freeride 5359 22 7 432 geride 170
    Slalom 4318 492 472 102 geride 1568
    GS 4318 496 476 112 geride 1649
    Super G 4359 494 474 114 geride 1705
    Freestyle 5410 12 0 254 geride 1529

    Not:
    - Açılar ölçülürken 0 derece boarda dik kabul edilir.
    - Merkez duruş merkezinin boardun merkezinden geriye olan uzaklığıdır.
    - Bazı half pipe boardcular negatif arka açısı kullanır (ördek duruşu)

    3-D ve 4x4 ne ifade ediyor?

    3-D
    Burton marka boardların 3 delikli bağlama montaj düzenidir. Her bağlama 3 vida ile vidalanır. Her bağlama için dört ayrı pozisyon veya 3 delikten oluşan yerleşim bulunur. Bu sayede kolay duruş ayarları yapılabilir. 3-D delik bağlama aynı zamanda açı ayarları yapılmasına olanak veren dönebilen bir disk üzerine monte edilmiştir. 3-D sadece Burton tarafından kullanılır fakat 3-D bağlamaları 4x4 delik düzeninde kullanabilmek için adaptör vardır.

    4x4
    4 delik bağlama montaj düzenini F2 ortaya çıkarmıştır. Her bağlama 4 vida ile sabitlenir. Bu sayede kolay duruş ayarları yapılabilir. 4x4 bağlama aynı zamanda açı ayarları yapılabilmesine olanak veren dönebilen
    bir disk üzerine monte edilmiştir. Burton olmayan boardların ve bağlamaların büyük bir çoğunluğu 4x4 düzeni kullanır. Bazı 4x4 bağlamalar üzerinde değişiklik yapılmadan Burton 3-D düzeni üzerine monte edilebilir.

    Snowboard yapmanın yasak olduğu kayak merkezleri var mı?


    Ülkemizde tespit ettiğimiz kadarıyla yok. Snowboardun doğum yeri olan ABD'de ise 7 kayak merkezi hariç bütün kayak merkezlerinde snowboard yapılabiliyor. Yasaklı yerlerin sayısı her geçen yıl azalmaya devam ediyor.



    Konu cLockwise tarafından (04-11-2011 Saat 22:27 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    « bad to the bone »

    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Bulunduğu yer
    akçay
    Yaş
    28
    Tecrübe Puanı
    1111852
    Mesajlar
    8,479

    Standart Cevap: Snowboard





 

 
Künye Uyarı
Powered by vBulletin® Version 4.1.12
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0
Extra Tabs by vBulletin Hispano
Sanal Dünyanın Gerçek Ailesi
Copyright ©2007-2014 Forumuz.Net

Sosyal paylaşım platformu olan Forumuz.Net sitemizde, kullanıcılar, 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumuz.Net sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İLETİŞİM panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumuz.Net yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

aduket.net

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558